Sökningen fann 2 träffar
- 11 januari 2010, 15:46:27
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Modifiera en bänkslipmaskin
- Svar: 4
- Visningar: 1141
Re: Modifiera en bänkslipmaskin
Vad menar du, grym, med mediokert resultat? Är maskinen för svag? Skall effekten på själva motorn vara högre för att det skall vara någon vits? Jag har en stenslip med diamantskivor och den är en 1-fas och har 0-3000 rpm. Kan trycka rätt rejält på den, men den kanske har annan elektronik som kompens...
- 11 januari 2010, 13:56:17
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Modifiera en bänkslipmaskin
- Svar: 4
- Visningar: 1141
Modifiera en bänkslipmaskin
Fått på hjärnan att jag skall modifiera en bänkslipmaskin, en sådan där billig sak (230V) kring 150-350W. Tänkte nämligen bygga om en sådan till en polermaskin (ta bort slipskivorna och ersätta dem med andra egna byggda polerskivor), men jag skulle vilja kunna reglera varvtalet (den har nu 2850 rpm ...
