Xyzzy skrev:rogerk8 skrev:...
Lutar närmast emot skjutpotentiometer (för det är nåt jag förstår kommer funka).
I morgon kommer jag således köpa en skjutpotentiometer, verkar bli 470k för det är vad min AC-regulatorbyggsats använder (Josty-Kit inköp från typ 70-talet

).
Om det inte är för sent kan jag kolla vad jag har, är absolut inget jättelager och sannolikt begagnat, men har jag något som passar skänker jag det gärna.
Jag verkligen älskar dina galna projekt (sagt med kärlek) så kan jag bidra gör jag det gärna
Mvh, Erik.
Hej Erik!
Du gör mig alldeles rörd, tack!
Vänta lite, jag tar en bild på min primitiva skjutpotentiometer som jag ändå råkar ha...
Problemet är att denna skjutpotentiometer bara har ett spel på knappt 4cm, skulle vilja ha mer.
I min ungdom vet jag att jag hade sådana vars spel var nära 10cm (och svarta), trodde jag hade åtminstone en sån kvar men det har jag inte.
Jag har tänkt koppla den här poten till en byggsats från Josty Kit men den är då specad till 470k fast jag misstänker att jag kan bygga om den till i alla fall 100k-1M (LIN).
Så om du har nån inom det spannet (begagnat går lika bra som nåt annat) så tar jag gärna emot det, min är på 10k och känns för liten i dubbel bemärkelse.
MVH/Roger
PS
Tack än en gång för ditt trevliga inlägg, mycket roligt!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.