Starta Goagubbar-lab i Göteborg?
Re: Starta Goagubbar-lab i Göteborg?
http://www.blocket.se/goteborg/Prisvard ... w=1&last=1
vad tror ni om något sådant?
Thorped: Bra områden, men det finns risk för att de vill ha bra betalt för läget kring postgatan.
faltpihl: Jag tror den lokalen eller en likadan hade passat perfekt!
Här finns en bra sammanfattning hur man bildar en förening för er som är lika oerfarna, vad gäller sådant, som jag är.
http://www.voluntarius.com/Saa-bildar-d ... rening.htm
Edit:
passar även på att bumpa Intresseanmälan samt Doodle för ett första möte
faltpihl: Jag tror den lokalen eller en likadan hade passat perfekt!
Här finns en bra sammanfattning hur man bildar en förening för er som är lika oerfarna, vad gäller sådant, som jag är.
http://www.voluntarius.com/Saa-bildar-d ... rening.htm
Edit:
passar även på att bumpa Intresseanmälan samt Doodle för ett första möte
Japp verkar vettigt!faltpihl skrev:http://www.blocket.se/goteborg/Prisvard ... w=1&last=1
Även om min grannes lokal inte är intressant så har jag fått lite info om den:
* 50-55m2
* 3meter i takhöjd
* Toalett
* Gasolkök
* 3fas-el
* 2500kr/månad
Minns inte om jag skrev vad det skulle kosta att hyra hela lokalen, på 475m2, i Krokslätt? -Det var iaf 21500kr/månad
* 50-55m2
* 3meter i takhöjd
* Toalett
* Gasolkök
* 3fas-el
* 2500kr/månad
Minns inte om jag skrev vad det skulle kosta att hyra hela lokalen, på 475m2, i Krokslätt? -Det var iaf 21500kr/månad
@Thorped.
Som sagt lite för mycket i min smak, jag är sjukpensionerad så jag kan inte motivera en sådan summa.
Det beror också på hur många vi kan dela lokalen med men ner till 1500:-/mån så kanske jag kan tänka mig det om vi blir över 3st.
//Per
Som sagt lite för mycket i min smak, jag är sjukpensionerad så jag kan inte motivera en sådan summa.
Det beror också på hur många vi kan dela lokalen med men ner till 1500:-/mån så kanske jag kan tänka mig det om vi blir över 3st.
//Per
-
- Kontakt:
Ja vid närmare titt så är det nog så det förhåller sig, och nä, den typen av verksamhet är inte jag heller ute efter...LHelge skrev:Om jag inte missförstår det bygger föreningsbidraget på att man har ledare som regelbundet (typ varje onsdag) anordnar aktiviteter för personer mellan 7 och 26 år. Inte alls det jag är ute efter iaf.
Det hade ju iofs varit skoj om föreningen kunde bli så stor att man kunde köra ungdomsverksamhet för att främja elektronikintresset, men det är ju inte riktigt det som är grundtanken.
Den där lokalen i gamlestan verkar ju riktigt trevlig, men de har lite förvirrande prisbild

Mycket bra fynd, den verkar i princip idealisk.
edit: fixade fellänk
Thorped: du glömde det viktigaste, vart finns den. Eller vart kanske inte är så noga, men kan man ta sig dit hyfsat smidigt med kollektivtrafiken?
PerE: varianten att man går ihop 3-4 pers och hyr en lokal i den prisklassen kan också funka men det ser jag som ett andrahandsalternativ. För en lokal liknande den i Gamlestan behöver man nog vara ca 15 st och det tror jag är svårt att hantera på annat sätt än att bilda en förening.
Ska vi bestämma att vi träffas och snackar ihop oss lite på måndag (imorgon) kl 18.00? Jag föredrar nog en kaffe någonstans kring brunnsparken framför öl på någon långgata.
PerE: varianten att man går ihop 3-4 pers och hyr en lokal i den prisklassen kan också funka men det ser jag som ett andrahandsalternativ. För en lokal liknande den i Gamlestan behöver man nog vara ca 15 st och det tror jag är svårt att hantera på annat sätt än att bilda en förening.
Ska vi bestämma att vi träffas och snackar ihop oss lite på måndag (imorgon) kl 18.00? Jag föredrar nog en kaffe någonstans kring brunnsparken framför öl på någon långgata.
50 * 800 / 12 = 3333... vad är felet?Barry_Lyndon skrev:Den där lokalen i gamlestan verkar ju riktigt trevlig, men de har lite förvirrande prisbild(det är väl bara ett skrivfel iofs).
LHelge: Lokalen ligger här. Det ska sägas att det inte är den finaste lokalen i världen men den duger helt klart. Parkering kan bli jobbigare men det finns. Om inte annat i Kungstens Industriområde, men ett 10tal ska nog inte vara några problem att "hitta" i Ekebäck.
Lokalen är dock inte ledig förrän efter mars.
Edit: Den här finns också i närheten: http://www.blocket.se/goteborg/Kallarlo ... ?ca=15&w=1
Senast redigerad av Thorped 12 februari 2012, 17:57:00, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Kontakt:
Ok, om man räknar in de gemensamma ytorna blir det 50. Jag räknade på 35...
Kaffe eller öl spelar mindre roll för mig, vad sägs om fröken olssons?
Kaffe eller öl spelar mindre roll för mig, vad sägs om fröken olssons?
Hitta ett rätt lämpligt ställe för inte mycket stålar, och då ingår värme! Dock ligger den i Mölndal: http://www.blocket.se/goteborg/Garage__ ... ?ca=15&w=1 C-Lokalen var det jag tänkte på.
Fröken Olsson låter utmärkt.
Thorped: ligger de lokalerna i bostadshus? Det tror jag vi ska undvika om man kunna utnyttja lokalen kvällstid.
Thorped: ligger de lokalerna i bostadshus? Det tror jag vi ska undvika om man kunna utnyttja lokalen kvällstid.
LHelge: Om du menar den lokalen i Ekebäck så gör den inte det, den är insprängd i berget ser det ut som och den ligger under några ton med jord. Du kan kolla lite på den i Gatuvy, man hade dock sätt mer om det inte hade varit trafikstockning när dom tog kortet. Har tydligen varit mekanisk-verkstad innan.
Dom två andra lokalerna har jag ingen aning om.
Dom två andra lokalerna har jag ingen aning om.
-
- Kontakt:
Responsen för möte idag verkar rätt ljummen, ska vi skjuta på det tills vi har fler bekräftade som kan komma?
Skriv gärna i tråden om ni kan komma idag, så det inte bara blir jag och LHelge som dyker upp...
Skriv gärna i tråden om ni kan komma idag, så det inte bara blir jag och LHelge som dyker upp...
Jag har svarat LHelge att jag kan komma idag. Det tål att tilläggas att för min del spelar det ingen roll när mötet sker (ju tidigare desto bättre iofs) då jag inte har några veckodagar då jag är mer inbokad än andra just nu