Som på bild1 har jag haft i många år. Tumörerna på bild2 känner jag igen, men har inte lika många.
Bild3 och 4 känner jag inte igen, men liknande som på bild5 har jag i perioder stort sätt hela tiden.
Många av medicinerna har jag provat. PUVA fick jag i flera år och IntronA-sprutor gav jag mig själv
i nåt år. När jag började med Targretin så måste man även ta andra saker mot nåt blodvärde.
Då fick jag enorm huvudsmärta så dom slutade med den medicinen. Orsaken till huvudverken var
nog troligen att nån tumör tryckte på nån närv i skallen, men det kom dom på lite väl sent.
Nu har jag slutat med skalleverksmedicinen och jag känner ingen smärta där längre, som tur är.
Håller även på med att trappa ner på morfinet som jag fick samtidigt, men det hjälpte också mot
smärtan i såren jag fick efter stålbehandlingen och cellgifterna. Som tur är så har jag just nu inte
så mycket besvär av själva sjukdomen, men typ cellgiftsbehandlingen är faktiskt värre att leva med.
Att lungorna nu har tagit stryk är att jag fick biverkningar av cellgifterna.
Sen snurrar det massa tankar i huvet hela tiden, inte roligt alls. Svårt att sova normalt.
Det som är mest tråkigt just nu är att jag hittade nya tumörer häromdagen och dom växer från timme
til timme känns det som. Så nu är jag inne i en ny omgång med strålning/cellgifter. Det är det som tär
på mitt glada sinne för tillfället. Snackade lite med frugan nu, och vi skiter i sjukdommen just nu och
får ta en dag i sänder. Blir det återfall, så blir det det. Tar det ett år tills jag försvinner eller fem år?
Ingen som vet. Massa av oss kommer att bli överkörda i morron av galningar i bilar, så varför bry sig
egentligen. Den som lever får se...
Tack för omtanken, det värmer...
Edit:
Det du skriver om han du känner
kan vara samma sak eftersom det är så svårt att diagnostisera
i ett tidigt stadium. Du kan ju tippsa om denna sjukdommen, men troligtvis är det en allergisk reaktion
eller eksem. Får hoppas på det iaf. Min sjukdom började med att jag hade torra fläckar på vissa ställen.
Speciellt när man duschat märkte man dom. Sen blev det förhårdningar med torr yta som kliade enormt.
Det på bild1 är ganska typiskt för så jag har det.