Intelligent chassie bygge. [Många bilder!] UPPDATERAD!
- Electricguy
Nu har jag varit ute och byggt lite, men jag har ett problem.. När jag borrar i det tunna (blåa) plexit så spricker det välldigt offta... Ca. 30% av gånerna. Och nu ska jag borra 12 stora hål i en ganska liten bit..
Jag tar på rikligt med 5-56 och sen har jag kommit framm till att det bästa verkar vara att köra borrmaskinen på full fart men att nästan inte alls trycka. Har ni några andra tipps på hur jag kan göra?
Mvh.
Jag tar på rikligt med 5-56 och sen har jag kommit framm till att det bästa verkar vara att köra borrmaskinen på full fart men att nästan inte alls trycka. Har ni några andra tipps på hur jag kan göra?
Mvh.
- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
Detta plexiglaset är inte alls lika "töjbart" som de andra. Men att värma det skulle kanske fungera.
--
Efter att ha jobbat med denna biten (som ska bli en annan kontrollpanel) i någon timme så sprak den när jag skulle fila..

Men det löste jag genom att fila ner den (så den blev rak) och borra ett hål i mitten..

..och sätta en distans där (av genomskinlig plastslang)

Såhär blev det

Och översikts bild

Men jag blev inte nöjd med den..
---
Så jag böjde till en ny

Sen testade jag borra hål i en skräp bit för at se hur nära varandra jag kunde sätta LED'na.

Det blev ganska tajt på baksidan, men det gick!

Gjorde en mall och borrade försiktigt (med en massa 5-56) för att det inte skulle spricka. (I det tempot tar det nästan 5min att göra ett hål
)

Tyvär sprack det lite så jag blev tvungen att sammanfoga 3 hål. Och det blev inte så snyggt

Översikts bild

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Den tog lång tid att göra, så jag har ingen lust att göra en ny.. Men det måste jag nog, för detta blev ju inte snyggt.. Några förslag??
---
Slipade först med P60, sen P80, P120 och till sisst P180 som var de finnaste jag hittade. (Allt slipad för hand utan maskin
)

---
Mer blir det inte denna gången. Sen ska vi ha massa gäster, så det lär inte bli så mycket byggande de kommande dagarna
Mvh.
--
Efter att ha jobbat med denna biten (som ska bli en annan kontrollpanel) i någon timme så sprak den när jag skulle fila..
Men det löste jag genom att fila ner den (så den blev rak) och borra ett hål i mitten..
..och sätta en distans där (av genomskinlig plastslang)
Såhär blev det
Och översikts bild
Men jag blev inte nöjd med den..

---
Så jag böjde till en ny
Sen testade jag borra hål i en skräp bit för at se hur nära varandra jag kunde sätta LED'na.
Det blev ganska tajt på baksidan, men det gick!
Gjorde en mall och borrade försiktigt (med en massa 5-56) för att det inte skulle spricka. (I det tempot tar det nästan 5min att göra ett hål

Tyvär sprack det lite så jag blev tvungen att sammanfoga 3 hål. Och det blev inte så snyggt

Översikts bild
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Den tog lång tid att göra, så jag har ingen lust att göra en ny.. Men det måste jag nog, för detta blev ju inte snyggt.. Några förslag??
---
Undra om jimmy kan bli nöjd nu?JimmyAndersson skrev:Glöm bara inte att putsa av kanterna på locket till chassit innan du tar bort skyddsplasten.![]()

Slipade först med P60, sen P80, P120 och till sisst P180 som var de finnaste jag hittade. (Allt slipad för hand utan maskin

---
Mer blir det inte denna gången. Sen ska vi ha massa gäster, så det lär inte bli så mycket byggande de kommande dagarna

Mvh.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
När man borrar i plexi ska man inte ha vanliga skärande snabbstålsborrar, utan något som skaver ut hålet. Träborr funkar bra. Såna som är helt platta. Och vad du än gör, borra inte rakt genom direkt, utan ta halva djupet från var sida.

Senast redigerad av MadModder 2 november 2007, 16:19:51, redigerad totalt 1 gång.
- Electricguy
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Provade att borra ett 16mm-hål i en plexibit, och det gick jättebra. Helt utan problem. 
http://madmodders.se/temp/plexi_16mm_borr.jpg

http://madmodders.se/temp/plexi_16mm_borr.jpg