Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skriv
Det beror på vilket "motherboard" du valt.
Ramps 1.4 som sagt, eller missar jag något annat med motherboard? 
Mega2560 under rampsen.
Testade probe-funktionen nyss, det fungerar ju väldigt tillfredställande, dock missar den auto-utfällningen och infällningen med 1-2cm.
Något man ska ändra för att detta ska passa antar det inte är helt anpassat för kossel mini.

Mega2560 under rampsen.
Testade probe-funktionen nyss, det fungerar ju väldigt tillfredställande, dock missar den auto-utfällningen och infällningen med 1-2cm.
Något man ska ändra för att detta ska passa antar det inte är helt anpassat för kossel mini.
I config.h finns ett val för vilken typ av "motherboard" man har, ex. kan du välja så att du får en hot-end och två fläktar eller två hotend och en heatbed osv.
Det är ingen skillnad mot 15x15-profiler även om måtten kan diffa lite men det kan alltid göra. Vi hade upp för några sidor sedan hur man justerar in, det är precis samma. Det är två mått som är viktiga. Längden på roddarna (vad heter de då?) kan man mäta och DELTA_RADIUS får man justera in.ktm_micke skrev:Hawkan
Vet du måtten som man ska slå in i config.h för20x20 profiler?
Jag köpte aluprofiler från Motedis.de beställde muttrar med styrning M3 gänga ska bli intressant och se hur de funkar hoppas Schenker kommer med dem idag.
Lägg in en bild på M3-muttrarna, slö-jagar efter M3 som passar i spåren.
Hepp.
Jag la in en beställning just på Motedis i dag, då blev det dessa "muttrar"
http://www.motedis.com/shop/Slot-profil ... ::572.html
Jag la in en beställning just på Motedis i dag, då blev det dessa "muttrar"
http://www.motedis.com/shop/Slot-profil ... ::572.html
Blomker har uppdaterat sin guide med bla inkoppling.
Även skickat fw:n till mig, här är den:
Fw:n är uppsatt för deras printer spec.
http://blomker.com/Kossel_Mini_Assembly_Guide_V1.0.pdf
Även skickat fw:n till mig, här är den:
Fw:n är uppsatt för deras printer spec.
http://blomker.com/Kossel_Mini_Assembly_Guide_V1.0.pdf
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Firmwaren från blomker bör ju uppföra sig likvärdigt vanliga marlin för deltabots, men det blir en massa skumma fultecken i terminalen efter jag flashat med denna.
Kan vara värt att tänka på, den hederliga vanliga funkar dock felfritt sen igen
EDIT:
Tagit lite delta-settings värden från olika configs och testat från tråden. Men när jag försöker köra G29 nu så missar den remmen för att fälla ut proben, sam hamnar några centimeter ovanför ytan där den ska proba.
Vad har jag missat att ställa in tro?
Kan vara värt att tänka på, den hederliga vanliga funkar dock felfritt sen igen
EDIT:
Tagit lite delta-settings värden från olika configs och testat från tråden. Men när jag försöker köra G29 nu så missar den remmen för att fälla ut proben, sam hamnar några centimeter ovanför ytan där den ska proba.
Vad har jag missat att ställa in tro?

Min missade också från början.
Jag ändrade i marlin_main.cpp var coordinaterna var både för deploy och retract.
(Tror cpp filen hette marlin_main.cpp)
Jag ändrade i marlin_main.cpp var coordinaterna var både för deploy och retract.
(Tror cpp filen hette marlin_main.cpp)
Antar du byggt en vanlig kossel mini med samma mått som mig, så får man fråga vilka värden och vad du ändrade till? 

Hej hawkanhawkan skrev:Det är ingen skillnad mot 15x15-profiler även om måtten kan diffa lite men det kan alltid göra. Vi hade upp för några sidor sedan hur man justerar in, det är precis samma. Det är två mått som är viktiga. Längden på roddarna (vad heter de då?) kan man mäta och DELTA_RADIUS får man justera in.ktm_micke skrev:Hawkan
Vet du måtten som man ska slå in i config.h för20x20 profiler?
Jag köpte aluprofiler från Motedis.de beställde muttrar med styrning M3 gänga ska bli intressant och se hur de funkar hoppas Schenker kommer med dem idag.
Lägg in en bild på M3-muttrarna, slö-jagar efter M3 som passar i spåren.
Jag ska lägga in bilder på bygget så fort Schenker letat upp mitt paket från Motedis det tycks vara spårlöst borta sedan det kom till Halmstad.
Får väl beställa nya alu profiler.
Som tur är hade jag ändå inte haft tid för att bygga nu då lägenhets renovering kom emellan.
Sitter och leker med lite inställningar och ändrar och flashar lite hit och dit.
Allt funkar som det ska, men nu vill inte maskinen reagera på G29. Någon som varit med om att detta funkar,
och sen bara gett upp? =) G28 funkar fint t ex.
Allt funkar som det ska, men nu vill inte maskinen reagera på G29. Någon som varit med om att detta funkar,
och sen bara gett upp? =) G28 funkar fint t ex.
har du tagit hem den senaste fw från jcrocholl så är g29 bortkommenterat i config.h. Leta efter auto leveling.
Senaste FW.
Nu är det helt knas, avkommenterar och får då:
Marlin_main.cpp: In function 'void retract_z_probe()':
Marlin_main.cpp
error: redefinition of 'void retract_z_probe()'
Marlin_main.cpp:963: error: 'void retract_z_probe()' previously defined here
Vad gör jag för fel nu? Inte ändrat något mer än det.
Nu är det helt knas, avkommenterar och får då:
Marlin_main.cpp: In function 'void retract_z_probe()':
Marlin_main.cpp
Marlin_main.cpp:963: error: 'void retract_z_probe()' previously defined here
Vad gör jag för fel nu? Inte ändrat något mer än det.