Ännu ett trevligt tips, tack!
Annars är jag lite missnöjd med baksidan på högtalarna, att filtret sitter monterat på en obehandlad 4mm plyfa stör mig inte alls, det som stör mig är accessen till högtalaren dvs hur man kopplar den till stereo, just nu har jag ett par obskyra polskruvar (för att få både tråd-montage och banan) som jag hittat i gömmorna och som passar i socker.
Det funkar men det blir ju så fult!
Så idag har jag klurat kring antingen en bygel av 2mm Al i/över själva filtret så att man kan ha de högtalarkontakter ni ser på bilderna som ingångskontakter också (även om jag har en tanke på att skippa dessa halvdyra lyxkontakter för biwire och köra Deltron banan-hylsa istället för där går man ändå inte in med lösa tåtar).
Sen har jag studerat ELFA-katalogen i jakt på en eventuellt plastlåda man dels kan gömma hela filter-arrangemanget SAMTIDIGT som man kan montera mina standard förgyllda högtalarkontakter för inkommande signal direkt i plasten.
Knepigt nog hittar jag väldigt få (plast)lådor modell EU, en Hammond fann jag dock till slut (167X107X60) som skulle kunna duga men det kostar lite och jag tycker som sagt inte att själva det öppna filtret på obehandlad furu-plyfa är speciellt fult, med andra ord är jag inte så förtjust i plastlåde-lösningen, hellre Al-bygel då i så fall.
Jag vill göra dessa mina senaste högtalare säljdugliga men samtidigt är jag mycket nyfiken på att bara höra hur dom låter så kanske jag skippar mecket på baksidan som ingen ändå ser.
Kommer dock förmodligen montera banan-kontakter på mina högtalarkablar precis vid högtalarna (visade sig tyvärr att mina KPA är så djupa att banan-kontakter på baksidan av slutstegen inte funkar för jag måste såga i hyllan då

), detta för att enklare kunna göra A/B-tester, fast just nu har jag bara fyra riktigt sugiga banan-kontakter som jag är jävligt tveksam till att använda, i värsta fall får jag inte testat mina högtalare på hela helgen för jag måste förmodligen köpa två par finare (typ Hirschmann men billigare) på Tema så sent som på tisdag, samtidigt hade det varit gött att få användning för dyngan jag menar, det är ju ändå bara jag som påverkas
MVH/Roger