Jag köpte en häromdagen och ha redan tröttnat.
Jag satte i vanliga AA 1.5V batterier i sändaren och den fungerade i 1½ dygn sen vill den inte sända mer.
Läser man ska det vara HR6 AA 1.2V (laddningsbara). Men jag har svårt å tro att det är felet.
Däremot sitter min mätare utomhus och det är minusgrader nu, så jag funderar på om den inte klarar det.
Oj!
Jag såg det här nu!
Vore verkligen roligt ifall jag kunde få köpa en av er som har köpt många.
Rolex42, det är kanske p.g.a detta dom säljs ut.
Då kanske man behöver ordna nätansluten strömförsörjning. Typ en sån USB-laddare som strömförsörjer displayen.
Jag tror att man klarar sig rätt bra på de uppladdningbara så vill man inte trixa med annan matning så funkar det nog iofs rätt länge. Däremot vet jag ännu inte om kylan är ett problem eller om det var att jag hade nya AA med 1.6V istf 1.2. Jag har testat lite kort med något trötta vanliga AA som har ca 1.3V i sig och den sänder utan problem. Men det är som sagt ingen längre test i kyla.
Ja, 995kr som är deras sk. ordinarie pris lär ju ingen människa vilja betala. Förmodligen
det dom har upptäckt och därför dom satte ned den. 295kr är väl vad man kunde har förväntat sig som ordinarie
pris.
Det första paret batterier i min sändare räckte i 14 månader, fick byta batterier i april. Mätaren sitter dock i trapphuset och mottagaren i lägenheten 3 trappor upp.
Och jag fick min från heders-Lasp, och den är up and running, men just nu undrar jag varför huset drar över 6kW, vvb är inte igång.
Måste kolla termostaterna på elementen, tillsammans adderar de en del (1000+2*800+600W bv, 3*400W ovanvåning) men ändå, värmepumpen drar max 1000W och jag har bara LED lampor i huset och allt är av i övrigt... utom golvvärmen i badrummet , ha!