Ska elfa flytta?
Re: Ska elfa flytta?
Vad är det för fel på electrokit då, de brukar ta hem sånt jag behöver.
microkit verkar intressant, vad har de för frakt-priser? Det är ju +110kr (137.50) för RS-varor, inte så kul om man behöver grejor för 50 spänn.
microkit verkar intressant, vad har de för frakt-priser? Det är ju +110kr (137.50) för RS-varor, inte så kul om man behöver grejor för 50 spänn.
- lillahuset
- Gått bort
Frakt från TME EUR 7,90 upp till 30kg.
http://www.tme.eu/en/HowBuy/22/Country: ... t-124.html
http://www.tme.eu/en/HowBuy/22/Country: ... t-124.html
Electrokit är trevliga att handla ifrån, men deras sortiment är för litet, sällan man kan köpa allt man behöver där.e5frog skrev:Vad är det för fel på electrokit då, de brukar ta hem sånt jag behöver.
Nu är rea-listorna i Excel tillbaka:
"Scrap_list_SE_2015-10-01.xlsx" 5700 rader.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Nu ska ELFA knöka om sin hemsida, den danska är visst redan klar, Ser klart "modernare" ut
Jaja, blir ju något nytt att komma vilse i
http://www.elfadistrelec.dk
Protte
Jaja, blir ju något nytt att komma vilse i
http://www.elfadistrelec.dk
Protte
Frakttiderna har blivit extremt långa sen flytten, för lagervaror kan det ta över 1vecka.
Så vi har slutat helt att köpa ifrån Elfa på jobbet, då deras konkurrenter förstår att vikten av snabb leverans.
Så vi har slutat helt att köpa ifrån Elfa på jobbet, då deras konkurrenter förstår att vikten av snabb leverans.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Detta med snabba leveranser har ju varit Elfa's ledord, men börjar dom strula med detta så gräver dom sin egen grav och det ganska så fort.
Ligger i vänsterspalt på den nya webvarianten.qx5 skrev:Är den parametriska sökningen borttagen?
Tja, vi har på jobbet i princip helt slutat att handla hos Elfa då dom ALDRIG kan leverera en hel order! Det är alltid restat och då pratar vi inte dagar utan veckor, vid den senaste (sista) beställningen var 13 av 21 poster restade, och av dessa 5 stycken med hela 6 veckor!
Det värsta är att Farnell numer också har en massa prylar restade vid varje order, man vet snart inte var man ska beställa sina komponenter

Det värsta är att Farnell numer också har en massa prylar restade vid varje order, man vet snart inte var man ska beställa sina komponenter

- lillahuset
- Gått bort
- ebfr
- Kontakt:
Jaha, så har ELFA byggt om hemsidan då med påföljd att en av mina två inloggningar försvunnit med orderhistorik och allt.

- ebfr
- Kontakt:
ELFA ja, Dom har kraftiga serverproblem nu. Går bara att komma in på hemsidan sporadiskt. Fick nytt lösenord igår så jag kunde beställa.
men all min tidigare orderhistorik är bortblåst.
Det är väl ingen konst att skryta med att man har typ 2 miljoner artiklar när man inte behöver ha dom i lager utan har flera veckors, ja till och med månaders leveranstid. Det är en hel vetenskap att sy ihop en order där man kan få hem prylarna i rimlig tid. Usch!
Det var bättre förr! Ju förr dess bättre!

Det är väl ingen konst att skryta med att man har typ 2 miljoner artiklar när man inte behöver ha dom i lager utan har flera veckors, ja till och med månaders leveranstid. Det är en hel vetenskap att sy ihop en order där man kan få hem prylarna i rimlig tid. Usch!
Det var bättre förr! Ju förr dess bättre!

- ViktorSigg
Vet nu 9 personer i min närhet vars företag slutat handla från elfa. Enda orsaken är den urusla lagerhållningen och således leveranstiderna.
Som företag kan man inte vänta på en vara i 5 veckor när man har ett utvecklingsprojekt där komponenten måste provas först innan man vet om den går att använda. Helt förbannat värdelöst!
Kan säga att jag använder elfa, men enbart för att hitta prylen jag söker och sen kontakta tillverkaren direkt, eller söka upp någon annan som har komponenten. Det har blivit mer som en sökmotor för komponenter, inget annat. Tråkigt för dom när dom på grund av det missade en order på lite över 5000 radiomoduler á 250 kr st...
Som företag kan man inte vänta på en vara i 5 veckor när man har ett utvecklingsprojekt där komponenten måste provas först innan man vet om den går att använda. Helt förbannat värdelöst!
Kan säga att jag använder elfa, men enbart för att hitta prylen jag söker och sen kontakta tillverkaren direkt, eller söka upp någon annan som har komponenten. Det har blivit mer som en sökmotor för komponenter, inget annat. Tråkigt för dom när dom på grund av det missade en order på lite över 5000 radiomoduler á 250 kr st...
- lillahuset
- Gått bort
Jag använder DigiKey för komponentsökning. Sedan brukar mina kunder vilja handla hos Farnell eller liknande.