rogerk8, din signatur är: "Varför komplicera saker om det inte behövs". Detta är ditt mål som jag uppfattat det:
Tanken är att man ska kunna fästa den på ett kärt objekt modell mobilen (för många) eller annat viktigt man inte vill ska försvinna spårlöst.
Jag påminde dig om att det finns redan en utmärkt lösning som fungerar, nämligen Keyfinder och liknande produkter. Du visslar efter dina nycklar eller vad det nu är och dom svarar med ett tydligt hörbart pipande. Det lilla knappbatteriet räcker i flera år.
Den lösning som du stirrar dig blind på är att bära med sig en sändare i fickan (batterdriven?) som är kraftfull nog att sända ut en radiosignal som har så hög utsändningseffekt så att du kan få en mottagare som saknar egen strömkälla för att förstärka signalen att ge ifrån sig ett ljud, kraftigt nog för att du skall hitta ditt borttappade objekt.
Hmm. Till att börja med tycker jag du skall ändra din signatur, den stämmer ju inte riktigt in på vad du försöker göra. Du har redan snuddat vid att det behövs ett liiitet batteri även för din lösning. Jaa, då är du där. Fast du behöver ju inte bara ett litet batteri, nej du behöver även släpa med dig en radiosändare med ett stadigt batteri i byxfickan. En tanke som slår mig då, är ju, hur sjutton gör du när du förlagt din radiosändare. Jo, jag har ett förslag, förse den med en Keyfinder.