toffie skrev:Det är ju för övrigt fler idéer för vad man kan göra i föreningen vi pratar om; screentryck!
Både för kläder kan ju va skoj, säkert för tjejerna också. Men kan man inte använda screentryck för silkscreen på kretskort? Eller blandar jag ihop det nu?
Det här är jag själv inte så väldigt intresserad av att ha, men det kan ju ha att göra med att jag jobbar med det på dagtid
Men absolut kan väl screentryck vara en kul grej, om det skulle vara så att vi skulle få upp det här under våren så skulle jag nog kunna
få köpa ut vår gamla trycksnurra och ugn från jobbet för en hyfsat låg peng, dom står just nu bara på vårt lager i väntan på att säljas...
(men vi ska flytta framåt sommaren till ny lokal, och då ska dom vara borta...)
Går säkert att trycka kretskorts-silkscreen också, men tröjtrycks-ramarna är lite i klumpigaste laget och har i allmänhet för grov duk...
(går dock att åtgärda med en mindre ram med finare duk utan större problem)
Kollade med en kompis som har en lokal i huset jag länkade till tidigare, (dvs ulsvunda-lokalen)
och priserna ligger från 500kr och uppåt mot 750kr/kvm/år lite beroende på hur bra skick lokalen är i.
(dvs månadshyra på ca 20' för en 500kvm lokal med lasthiss i "sådär" grundskick)
EDIT: Påminner om att vi försöker hitta en tid för ett möte: http://www.doodle.com/eetupetbwu7p5xdh