En liten uppdate
Har plockat av allt som kunde ha blivit i vägen under nyinstallationen och rensat ut massa kabel som inte behövs mer och börjat köpt in lite prylar
Inköpt:
1. Kflop+Kanalog.
2. Dator delar: Moderkort,cpu, 2x1 gig ramminne, Matx moderkorts monterings platta.
3. 3.7 kw frekvensomformare.
4. Tangentbord med inbyggd mus.
5. 19" skärm, 19" touchscreen platta (Ej kommit)
6. Lödstation, bättre multimeter, kabel, verktyg (Ej kommit)
Ska beställas senare:
1. Pokeys + handjog.
2. Relän/Kontaktorer.
3. Led lampor (Arbetsbelysning)
4. bla bla bla bla....
Mach3 datorn: Asus AM3, DDR3 matx moderkort med VGA/DVI/HDMI så man slipper ha ett grafikkort men även kan ha fler skärmar då jag har tänkt att ha två. Processorn vart AMD,s billigaste processor Sempron och ramminnen A-Data 2x1 gig DDR3. Så nu finns det någorlunda med mos under huven för ett billigt pris
Tangentbordet var ett tradera köp för 50 kr och det finns några kvar än. Väldigt simpelt och smidigt men som alla tangentbord med inbyggd mus finns inte scrollknappen som jag vill ha i mach3 så man kan rotera fräs banan.... Men ska nog slakta en USB mus och använda kretskortet och löda på en knapp från scrollknappen som ska sitta breve tangentbordet så jag får den funktionen
Ska försöka klura ut i helgen hur jag ska koppla in drivstegen till kflop+kanalog kortet i helgen är det tänkt
Lite bilder:
Ha en trevlig helg alla
Mvh Terho.