> Jag kunde inte använda USB'n på min laptop för att den inte ger ut tillräckligt.
Vad är det som den inte "ger ut" tillräckligt av ? Spänningen borde inte vara
något problem. Ström ? Var inte det när du körde lysdioderna *utan* motstånd ??
> Som märktes eftersom nu när jag kör på 3V batteriet så fungerar alla pinnarna, några fungerar bra, och de andra sådär.
Om det ska vara någon mening med att du försöker beskriva ett problem så behövs den en
tydlig beskrivning av vad problemet är samt en test-kod som uppvisar problemet när den körs.
Samt att allt är korrekt inkopplat så klart, det har det ju inte varit tidigare...
Och du måste säga *vilken* pinne som fungerar på den ena eller det andra sättet, inte bara att
"några" fungerar på ett sätt och "de andra" på något annat sätt.
Dessutom är sannolikt kortet designat för 5V och det är inte alls självklart att
det fungerar helt OK på 3V.
Digitala pinnar fungerar normalt aldrig varken "sådär" eller "näst intill inte alls".
Digitalt är digitalt, antingen fungerar det eller så fungerar det inte.
Hur löses kopplingsplattan problemet med 5V'en ? Eller ska du skaffa en 5V nätdel
när du ändå är hos Kjell&Co ?
Du har ju tidigare kört både utan och med 10 ohms motstånd (sannolikt får lågt)
till dina LEDs och innan du har klargjort att du har fixat det så är det mesta annat
lite ointressant.
Du har även tidigare visat att du inte förstår hur man ansluten en vanlig multimeter
för strömmätning. Det är inte heller klargjort att du har kollat upp det. Med sådana
misstag tidigare så är det ju lite svårt att läsa mellan raderna och anta att du förstår
sådant som du utelämnar.
Som jag sa tidigare, backa tillbaka till starten och gör allt rätt så får vi se hur det går...