Förbannade LED-bakljus!
Re: Förbannade LED-bakljus!
Sedärja, det pågår lite tester här och var och inte förvånande så anser man att 100Hz är för lite. Bättringar böra vara på gång då, tycker man.
-
Jag stör mig med på dessa baklysen. spec när reflektonr är formad för att ge ett mönster .. man vet ju fan inte var man ska fästa blicken. sen när man kör o tittar runtomkring bilen istället för på bilenframför så blir det ju barba värre
Hm, Barba stark och Barba bok har döttrarna här hemma, men Barba värre?-=Fullmoon=- skrev:... så blir det ju barba värre

/johan
För att få till stånd en förändring föreslår jag att:
* Substantiellt faktaunderlag samlas in.
* Vilken typ av ämnesområde bör det hamna under?, kognitionspsykologi?, industrieldesign?, arbetsmiljö?
* Lämplig examensstudent, PhD, eller allra helst doktorand tar det som sin uppsats. Så att det som vi alla har på känn kan beläggas som trafikfara och onödig elepsitrigger.
* Belagt fakta framförs till ansvarig på vägverket, eller lagstiftare. Samt media.
Om någon advokatfirma i USA är villig att stämma någon biltillverkare över flimmerljus så kanske det också kan få till en förändring
* Substantiellt faktaunderlag samlas in.
* Vilken typ av ämnesområde bör det hamna under?, kognitionspsykologi?, industrieldesign?, arbetsmiljö?
* Lämplig examensstudent, PhD, eller allra helst doktorand tar det som sin uppsats. Så att det som vi alla har på känn kan beläggas som trafikfara och onödig elepsitrigger.
* Belagt fakta framförs till ansvarig på vägverket, eller lagstiftare. Samt media.
Om någon advokatfirma i USA är villig att stämma någon biltillverkare över flimmerljus så kanske det också kan få till en förändring

Finns tydligen på MC med.
Filmat i 120fps och uppspelat i... Vad det nu är, 24 eller 25.