Färdigprogramerade PIC'ar
Jag skulle behöva döpa de olika rinnandle ljusen också, så det bästa jag kan komma på är:
Knightrider (den med två fläckar som går framm och tillbaks brevid varrandra)
Bumper (den med tre fläckar som går med lite mellanrum och sen trycks ihop när den kommer till kanten)
Dubbel (Den med två som går fram och tillbaks motvarandra)
Dubbel full (Den som ser ut ungefär som två VU-mätare som går motvarandra)
Kom gärna med bättre förslag!
Mvh.
Knightrider (den med två fläckar som går framm och tillbaks brevid varrandra)
Bumper (den med tre fläckar som går med lite mellanrum och sen trycks ihop när den kommer till kanten)
Kom gärna med bättre förslag!
Mvh.
Hmm
Jag lyckades ju glömma länken! (Inte konstigt att det inta va någon som har kollat på den
)
http://www.crazycasemod.se/datasheet/CCM-IC002.pdf
Mvh.

http://www.crazycasemod.se/datasheet/CCM-IC002.pdf
Mvh.
Ok.. Jag vet inte riktigt vad den tänkta målgruppen är. Personligen skulle jag programmera en själv så du behöver inte lyssna på mig
Du skullu ju kunna ha 2-3 hastigheter att välja mellan via någon/några omkopplare om du har lediga pinnar kvar...eller så kan man ju alltid köra med olika kristaller...

Du skullu ju kunna ha 2-3 hastigheter att välja mellan via någon/några omkopplare om du har lediga pinnar kvar...eller så kan man ju alltid köra med olika kristaller...
Ser bra ut men har några kommentarer/synpunkter:
- Vilken är målgruppen för ditt dokument? Är det mot nybörjare kanske du inte borde skriva "sätta ut lite kondensatorer" utan istället beskriva var och hur dessa skall sitta.
- Borde du inte förklara hur de olika rinnande ljusen fungerar? Bumper säger inte så mycket (eller åtminstone för de som inte sett videon).
- Vilken är målgruppen för ditt dokument? Är det mot nybörjare kanske du inte borde skriva "sätta ut lite kondensatorer" utan istället beskriva var och hur dessa skall sitta.
- Borde du inte förklara hur de olika rinnande ljusen fungerar? Bumper säger inte så mycket (eller åtminstone för de som inte sett videon).
JonasJ:
1. Målgruppen är nog både nybörjare och mer elektronikkunninga (Finns ju många som inte kan/vill programmera PIC'ar själv
) så det kan jag ändra som du säger.
2. Jag tänkte länka till filemen också. Det är ju inte så lätt att beskriva hur dem ser ut.
anlamotte: Kristall använder jag inte till den (intern osc.) så det går inte, men en eller två omkopplare skulle man ju kunna ta. Ska ändra det också.
Tack för idéer och förslag! (Fler är välkommna!)
Mvh.
1. Målgruppen är nog både nybörjare och mer elektronikkunninga (Finns ju många som inte kan/vill programmera PIC'ar själv

2. Jag tänkte länka till filemen också. Det är ju inte så lätt att beskriva hur dem ser ut.

anlamotte: Kristall använder jag inte till den (intern osc.) så det går inte, men en eller två omkopplare skulle man ju kunna ta. Ska ändra det också.
Tack för idéer och förslag! (Fler är välkommna!)
Mvh.
anlamotte: Så får det nog bli
(Då måste jag lära mig använda eeprom, men det kan inte vara så jätte svårt tycker jag
)
Nu har jag uppdatterat infobladet. Kan denna texten duga?
"Det är även att rekommendera att sätta ut lite kondensatorer för att slippa störningar (de ska sitta mellan plus och minus så nära IC-kretsens matningsspänning som möjligt och kan ha en kapacitet på någon uF)."
Mvh.

Nu har jag uppdatterat infobladet. Kan denna texten duga?
"Det är även att rekommendera att sätta ut lite kondensatorer för att slippa störningar (de ska sitta mellan plus och minus så nära IC-kretsens matningsspänning som möjligt och kan ha en kapacitet på någon uF)."
Mvh.
Jag tänkte mer på det du skrev lite högre upp än en länk till video (även om det förstås är bra också):
"Det är även att rekommendera att sätta ut en kondensatorer för att slippa störningar (den ska sitta mellan plus och minus så nära IC-kretsens matningsspänning som möjligt och bör ha en kapacitans på någon uF)."
Vinner man något på att parallellkoppla flera kondensatorer?
Räcker det inte med en kondensator mellan GND och VCC? AlltsåKnightrider (den med två fläckar som går framm och tillbaks brevid varrandra)
"Det är även att rekommendera att sätta ut en kondensatorer för att slippa störningar (den ska sitta mellan plus och minus så nära IC-kretsens matningsspänning som möjligt och bör ha en kapacitans på någon uF)."
Vinner man något på att parallellkoppla flera kondensatorer?
- JimmyAndersson
- Kontakt: