Jag har via PM fått lite frågor angående min kontrollpanel så jag flikar in lite bilder och info här.
Panelen består som sagt av ett svetsat ramverk av 20X20mm aluminium-fyrkantsrör och tre separata paneler. Här är en bild på den stora panelen med 15" TFT-skärm och "soft-keys" längs den nedre och högra kanten.

Och så här ser den ut på baksidan, innan skärmen monterats. Det gröna är dubbelhäftande tejp som jag satte dit för att dit glipade mellan skärmen och front-plåten.

Och här är den med skärmen monterad:

Här är en bild på insidan av "lådan". Inte den snyggaste kabeldragningen kanske men i alla fall. D-sub donet för skärmen var tvunget att moddas lite för att kunna träs igenom röret så det fick bli ett par buntband för att hålla ihop dom istället för skruvarna.

Knapparna på respektive "panel" är anslutna till X-keys kortet med en 25-pol D-Sub och en liten "break-out-panel". Pulsgivarna för Feed- och Speed-override är kopplade till en PIC som i sin tur ger impulser till X-keys kortet. Det är den lilla kretsen som huserar på veroboarden ovanför X-keys kortet.

Thats it...
/H.O