Projekt 3D-skrivare - SolidAvenger
Du fräser väl ut två fästen mellan muttern och lager.
Industrispionage
Han jag snackade med var nästan sugen på att bygga en egen maskin, så om man åker dit tror jag inte dom låser in maskinen för det. Vem har sagt att jag inte ska köpa en maskin, hmm...
Eller om man vänder på det. Vi har inte råd iaf att köpa någon, så dom förlorar inget iaf.

Industrispionage

Han jag snackade med var nästan sugen på att bygga en egen maskin, så om man åker dit tror jag inte dom låser in maskinen för det. Vem har sagt att jag inte ska köpa en maskin, hmm...
Eller om man vänder på det. Vi har inte råd iaf att köpa någon, så dom förlorar inget iaf.

strombom
Jag har det för mig...
Killen i YouTube filmen ComputerTrend-TV 3D printer presenteras som Rolf-dieter Klein. Det finns två kommentare till filmen.
czochraniec (1 month ago)
I don't know any German. Did that woman just make a little battle ship out of $10000 worth of cocaine?
(Reply)
rolfdieterklein (1 month ago)
not that expensive, its a gypsum like material which is used. printing with a water based ink on the surface makes it rigid. (CaSO4·½H2O + 1½H2O → CaSO4·2H2O )
Roffe i filmen svara att det är ett gipsliknande pulver och skriver med vattenbaserad bläck...
Blir inte gips varmt när det reagerar med vatten och sedan härdar?I CSI-avsnittet där de skrev ut en pistolkula sa tjejen att den fortfarande var varm när de hade tagit ut den ur skrivaren. Det står även mycket om uppvärmning av pulvret i patentet, det görs efter varje utskrift.
Jag har det för mig...
Killen i YouTube filmen ComputerTrend-TV 3D printer presenteras som Rolf-dieter Klein. Det finns två kommentare till filmen.
czochraniec (1 month ago)
I don't know any German. Did that woman just make a little battle ship out of $10000 worth of cocaine?
(Reply)
rolfdieterklein (1 month ago)
not that expensive, its a gypsum like material which is used. printing with a water based ink on the surface makes it rigid. (CaSO4·½H2O + 1½H2O → CaSO4·2H2O )
Roffe i filmen svara att det är ett gipsliknande pulver och skriver med vattenbaserad bläck...
Det är inte gips
pulvret:
sucrose 10um 30%, cellulosa 100um 10%, maltodextrin 300um 48.5%, Cellulosa 60um 10%, Lecitin 1.5%
vätskan:
vatten 92.98%, glycerol 5%, glykol 2%, naphthol 0.02%
Jag lär börja med gips och vatten i varje fall.
Nu börjar det bli krångligt igen
1 kullager (skf 4305 något överdimensionerat
), 1 trapetsmutter med fläns, 2 utfrästa 10mm plastbitar.
Jag vet inte om jag gillar remmar dock.

Allt jag gör blir så konstigt (okonventionellt)
pulvret:
sucrose 10um 30%, cellulosa 100um 10%, maltodextrin 300um 48.5%, Cellulosa 60um 10%, Lecitin 1.5%
vätskan:
vatten 92.98%, glycerol 5%, glykol 2%, naphthol 0.02%
Jag lär börja med gips och vatten i varje fall.
Nu börjar det bli krångligt igen

1 kullager (skf 4305 något överdimensionerat

Jag vet inte om jag gillar remmar dock.

Allt jag gör blir så konstigt (okonventionellt)

-
-
- funkis
- Utsparkad, på semester
Strombom:
patentet är till för att sprida kunska och bygga för en själv, däremot göra en och sälja, ajjabajja!
Gips, med gips får du en fin modell men om du gjuter med
aluminium över den så får du en invers master!
Däremot ,Vax!
Omsmältning med vax borde bli välldigt bra, vax har man när
man vill gjuta i tex brons, mässing aluminium etc, då får du
ett original direkt från din vax printade master.
Jag har Gips och bläck här, säg vad jag ska göra/testa?
patentet är till för att sprida kunska och bygga för en själv, däremot göra en och sälja, ajjabajja!

Gips, med gips får du en fin modell men om du gjuter med
aluminium över den så får du en invers master!
Däremot ,Vax!
Omsmältning med vax borde bli välldigt bra, vax har man när
man vill gjuta i tex brons, mässing aluminium etc, då får du
ett original direkt från din vax printade master.
Jag har Gips och bläck här, säg vad jag ska göra/testa?