Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
Det är ett SMD-effektmotstånd från Welwyn. 0,01 ohm +/-20ppm TC. De har rea på dem från Elfa just nu förresten 

- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Första försöket att löda ytmonterat, blev väl sådär med tanke på att jag inte hade något extra flussmedel eller andra hjälpmedel än ett förstoringsglas. Ni kan ju gissa vad som kommer ut ur kretsen. Storlekar är: 1206, DPAK, SOT23 och SOT143 (usch, den var inge kul att löda) så ni får uppfattning om storleken. Kortet är uppskattningsvis 4x5 cm.
P.S. Trimpoten och elektrolyten har jag ingen aning om vad kapslarna heter men det kanske kvittar. D.S.
P.S. Trimpoten och elektrolyten har jag ingen aning om vad kapslarna heter men det kanske kvittar. D.S.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vad är det för IC-krets som sitter på kortet med effektmotståndet/shunten? Antar du mäter strömmen över shunten med den.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Borre: Om du menar mitt kort så finns där 2 st MAX2650, 1 st 7805 (DPAK), zenerdiod, kondensatorer, motstånd och lysdiod i 1206-kapsel. Ingen strömmätning eller liknande. Kretsen matas med 14VDC, MAX2650 matas med 5VDC därav 7605 och ut kommer ---- ---- 

Tror han menar mitt.... se www.dalton.ax/battmeter, eller senaste numret av AoE eller Elektors sommarnummer.
Ja precis, kopierade namnet ditt men glömde visst trycka på ctrl + v. 

MicaelKarlsson
Det var inte stort inte
Men jag tycker det såg rätt bra ut ändå.
Men, två MAX2650? Det är förstärkare, för 900MHz, något med radio kanske?
Står ju följande

Det var inte stort inte

Men, två MAX2650? Det är förstärkare, för 900MHz, något med radio kanske?
Står ju följande
Du får gärna förtälja vad det kan vara för något. Du måste ta och borra och fixa stiftlisterna samt distanser också!The MAX2650 is a low-noise amplifier for use from DC to microwave frequencies.
Operating from a single +5V supply, it has a flat gain response to 900MHz

- MicaelKarlsson
- Kontakt:
toffie: Tack! Har borrat och gjort klart kortet nu, skall fixa en trevlig låda till den. Bifogar schema så klarnar det säkert. 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
"Störsändare...."
Åååååhhhh nej, nu kommer min gamla psykologilärare fram.
Det är både rätt och fel. Det skall bli en generator för vitt brus. Resultatet återkommer jag till när jag inhandlat en lämplig väggvårta hos Kjell & co i morgon.
Åååååhhhh nej, nu kommer min gamla psykologilärare fram.

Det är både rätt och fel. Det skall bli en generator för vitt brus. Resultatet återkommer jag till när jag inhandlat en lämplig väggvårta hos Kjell & co i morgon.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Vad jag menade är att du kan få en, men det kostar antagligen mera i frakt än vad en ny kostar hos Kjell.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Tackar för erbjudandet. Tror du har rätt frakten är nog rätt saftig. Den kostar inte ens 150:-