Hur som helst så fungerar Apache-servern ..till viss del.
När jag skriver in serverns IP-nummer (i InternetExplorer) på en annan dator så ser jag:
Not Acceptable
An appropriate representation of the requested resource /apache2-default/ could not be found on this server.
Available variants:
osv..
Klickar jag däremot på t.ex index.html.en så kommer sidan upp:
If you can see this, it means that the installation of the Apache web server software on this system was successful. You may now add content to this directory and replace this page.
Har några frågor:
Hittade en guide som beskriver hur man konfigurerar användare i MySQL och konfigurerar Apache. Märkte då att t.ex mysqladmin inte finns. Jag har som sagt gjort precis som ni skrivit.
Ska jag vara ärlig så skulle jag behöva något GUI för att slippa fråga ihjäl er om allt. Provade att installera KDE (vid en tidigare installations-test) men fick samma LOCALE-fel som tidigare plus att det stod att SCREEN inte kunde hittas.
Macce tipsade om Gentoo. Någon som har en länk till en fungerande och bra iso-fil ? Vet att det är en hel del jobb med installationen, men inom det området vet jag åtminstone vad jag pysslar med. Sedan är det inte så kul att göra det för hand i textläge, men det är en annan sak...

OBS: Är inte 100% säker på att överge Debian, men som det är nu så kommer jag ingenstans utan hjälp med apache mm. Bra länkar/gudier kring detta tas hemskt gärna emot! Har förstås dammsugit google på länkar, men inte hittat någon komplett sida som utgår från Debian.