säter skrev:Jag tittade på din bild på plinten, och numreringen verkar lite mysko.
Man kan ju misstänka att de grova kablarna, märkta "49" och "50" på plint, är motorlindningen.
I sådana fall stämmer inte ritningarna.
Plintnummer 45-50, är det dessa kablar som går till kopplingsboxen på motorn?
Mycket riktigt, jag såg det med när jag rotade i skåpet förut, det finns bara 50 plintar på den längan. Och av kablarna att döma så är det väl de fyra längst till höger som rör spindelmotorn. 2 går ju upp till jordskenan.
Jag tror att elschemat är till en nästintill lika dan fräs fast som hade en annan spånkåpa med mer glas runt, och lite annan utformning. Så det är nog inte specifikt för min maskin tyvärr, även om det nog är en arboga i samma serie.
Denna som syns ovan är det enligt skisserna till elschemat.
Hur min såg ut innan vi styckade ner den till nuläget.
Detta är liknande hur jag tänkt mig sen om jag får igång allt. Dock så kommer det nog aldrig bli verktygsväxlare mer då jag kommer dela iso40 verktygen med min abene, och ha en dragstång som möjliggör olika längd på verktygshållarnas fattning. Men något form av skydd måste man ju ha, dels för kylvätske och spånsamling och dels för att skydda fräsen i sig för slipdamm och sånt skit som förekommer i verkstan.