Nyfiken, vad är den här kopplingsboxen för ?
- FormerMazda
Re: Nyfiken, vad är den här kopplingsboxen för ?
Andra änden kanske inte är inkopplad, men var är den?
Det är ju nästa fråga!
Och jag kommer inte ihåg, men är skåpet uppmätt?
Det är ju nästa fråga!
Och jag kommer inte ihåg, men är skåpet uppmätt?
Få tag i en kraftfull megger, sådan man har när man isolations testar högspänningskablar.
Ja, sedan smaskar du på 10-20kv och tillräckligt många kilo joule så märker från stor avstånd vart det smäller.......
Kanske finns risk att du skjuter din mystiska kabel sönder och samman men det kan det kanske var värt.
Har hittar jag en radom 'fet' megger ......http://www.megger.com/us/products/Produ ... hp?ID=1458
Ja, sedan smaskar du på 10-20kv och tillräckligt många kilo joule så märker från stor avstånd vart det smäller.......

Kanske finns risk att du skjuter din mystiska kabel sönder och samman men det kan det kanske var värt.

Har hittar jag en radom 'fet' megger ......http://www.megger.com/us/products/Produ ... hp?ID=1458
-
Haha kan ju börja med att slita i kabeln, se om jag får ut den ur rören.
Kanske blir rik på all koppar i den !
Kanske blir rik på all koppar i den !

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Kablarna kanske går åt varsitt håll till de två närmsta som fick fjärrvärme installerat vid samma tidpunkt. 

När jag höll på att kolla upp servitut på min tomt så stod det iofs uttryckliga "varningar" om att i fastighetsregistret så fanns bara servitut nyare än ett visst årtal med, och att det kunde finnas äldre giltiga servitut som aldrig lagts in i registret.Icecap skrev: Så finns det ingen servitut finns det inte heller en "hemlig" servitut, så enkelt är det.
Jag antar att "Jag har inget servitut som nämner den." betyder att det inte finns någon alls och att den upplysning kommer ifrån kommunen. Om det finns en (eller fler) servitut kan deras innehåll kanske omfatta denna låda men då ska det finnas ett sätt att få kollat detta.
- hassefikonkasse
- EF Sponsor
Jag har för mig att programmet Plånboken i P1 tog upp det här med dolda servitut i ett av de senaste avsnitten. Du kan lyssna igenom med SR Play och kolla. Om inte annat så får du lära dig mycket nyttigt
Det borde varit max två månader sedan.

Instämmer med tidigare talare om att det blev lite antiklimax här... hade också hoppats på något roligare 

Ta reda på var andra änden är. Nåt kul kanske går att hitta på?