Jag vet, men det hör fn till då det ine mallar på dubbelsidiga kort. Jag har tillgång till två skrivare en LaserJet 1022 hemma och en 4050 på jobbet. 4050 har ganska bra noggrannhet, men dålig svärta, 1022 hyfsad svärta.AndersG: Lockar inte så mycket att behöva kontakta tryckeri för mina småskaliga testkretsar.
Testa göra ett dummykort, ca så stort som du max tänker göra, rita kanten och måttsätt. Mät sedan på pappret. Räkna fram skalfaktorerna för både X och y. Mata in dessa i ditt layoutprogram och skriv ut på nytt. Jag rekommenderar arr du håller ditt kort så mitt på pappret du kan. I mitt fall är X 1,003 och Y 0,998. Det är inte helt ovanligt att fyrkanten inte är fyrkantig, utan att Y varierar över pappret. Ta i så fall ett medelvärde.
Då du skriver ut ovansidan skall denna vara spegelvänd. Detta för att du vill ha det tryckta mot kortet.
Malla ihop OH/velängutskrifterna så att det passar så bra som möjligt med hålen och tejpa ihop. Oftas blir passningen en kompromiss.
Tejpa kortet mellan och belys båda sidor.
Borrar man gör hand kan man ju göra små justeringer då man borrar, men om man borrar med en CNC-fräs är det svårare.
Lycka till!