"Vad menar du med 2 av varje? Det står ju att om man vill ha större kvantitet så ska man skriva hur många man vill i comments eller ngt... där skrev jag 8:a stycken och en san anledning... "
Ber så mycket om ursäkt, har själv försökt att beställa 10 st
Ja det går väl bra, tog fram cykeln och rörde på dököttet lite.
Uppdaterat min hemsida lite.
Ändrat programmet till PICen, när den går under noll grader stämde inte styrningarna av reläer.
Håller på att prova med att styra fläkte med transistorer i stället för reläer, hittade IRFZ16N i min fyndlåda och den gick att styra fläkten direkt med från PICen.
Jag läste härom natten ett inlägg angående olika transistorer som verkade "nyttigt" jag lyckas dock inte hitta att igen :-x men det har med 12volts styrning att göra iaf...
Rickeboy>>
Hur går det, har du fått några DS18S20 samplers från Maxim, jag fick TVÅ i dag.
Har skrivit ett nytt program, använder mig av Owin och Owout vilket förenklade det hela betydligt.
Nu är målet ett få alla givare på en kabel.
Jorå det går helt okej har dock inte testat min DS18S20 som jag fick för en tid sedan... efter det att inlägget om webcamera kontrollering lades in har jag tagit tummen ur och börjat jobba på det igen... har fått programmet att funka nu... det är bara webdelen kvar... men efter den blir det DS18S20...
Så du har lyckats med OWIN och OWOUT!! Jag är imponerad... du skulle möjligtvis inte vilja vägleda mig lite? Genom att t ex visa lite kod exempel?
Hade verkligen uppskattat det... hur lyckades du komma fram till hur du skulle skriva? Alltså den teoretiska biten också... lyckades inte med den själv när jag testade med ngn annan DS...
Kolla kretsarna du fått från Dallas/Maxim !
Varning för DS18S20 samplers från Dallas/Maxim, fick fel krets, en bekant fick två av fel sort, dom tycks ha oordning i sitt lager?
Jag har gjort så att jag kan hämta adressen från DS18S20 till datorn via PIC-kretsen och sedan skicka den åter till PIC/DS18S20 som läser av temperaturen och skickar den till dator.
Detta hade kunnat fungera om Maxim inte skickat mig en krets som heter DS1820 och en DS18S20, jag håller med om att det borde jag ha sett innan jag lödde dit dom på kabeln och satt krympslang på.
Märkligt som fasen! Jag har kollat på mina kretsar nu och alla 4:a är faktiskt DS1820! Frågan är bara om det verkligen gör ngn skillnad... vad är det som gör att det inte funkar för dig? Oturligt att du inte omfattade det innan du började skoja med löddning och krympslang... mycket störande...