Har skrivit det förr och kan skriva det igen: Hjärnan styr kroppen mer än vad folk kanske inser!
Har ni hör om makar som dör nästan samtidigt eller kort tid efter varandra, människor som bara ger upp och sen dör. Finns rätt många exempel på hur hjärnan kan styra kroppen rent fysiskt och helt omedvetet.
Vilket stimuli som framkallar vilka symptom hos en enskild person är väldigt svårt (för att inte säga omöjligt) att mäta sig till.
Det finns alltså ganska stora anledningar att tester av mediciner ofta är dubbelblinda dvs varken de som testar eller de som testas vet om det är placebo eller inte för att undvika påverkan av annat än preparatet.
Kan nämna en närstående som har inbillningsallergi: Eller har ni hört talas om att man bara är allergisk mot katter man inte känner? Jag är starkt skeptisk till såna påfund.

Men men sålänge inte övertygelsen leder till att de tar på dynamitvästar och tar ihjäl sig i en folksamling eller på annat sätt drabbar mig (mer än via skattsedeln då) så är det för mig inget som stör nämnvärt. Det drabbar ofta den drabbade mest ändå. (kanske dumt formulerat)
Tror detta var ett 1$ inlägg nästan.