Lödpasta dispenser med R/C servo (misslyckat projekt)

Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Haha! Det är ju här i stan! Vilken tok... Hmm...
Vad kostar såna där annars?
Hmm 648 euro på en elektronikfirma i litauen. kan det verkligen stämma? Verkar lite högt...
Den har utgått hos Farnell, så där står inget pris...
395$ hos en firma i USA. Men iaf. Undrar om det är en tusing för alla tre, eller styck. :D Jag mailar direkt...
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Av hans annons är det för alla tre...
Sist ELFA sålde "orginalet" till dessa så kostade dom närmare 6000:-/st
Lycka till!
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Madmodder, får du någon över av de tre är jag gärna med på en av dem.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ok, en paxad åt Andax. Om det går vägen alltså. :)

[edit]
Hmm... inget svar på mailen än. Han har ju inte angivit något nummer man kan ringa.
Senast redigerad av MadModder 2 januari 2008, 17:59:56, redigerad totalt 2 gånger.
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Tar gärna en om det blir nån över... :)
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

måste väl vara per stuck??

Annars tar jag en också (hade redan kastat mig på telefonen och ringt om ekonomin tillåtit det även om priset var 1000:- st blir ju ändå 500:- billigare än kinakopiorna)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Nu har vi tagit över den här tråden tillräckligt, så vi fortsätter affären i denna tråd: http://elektronikforumet.com/forum/view ... hp?t=23235
robhol

Inlägg av robhol »

[quote="mri"]"hope linser och förstorings smäck" ?!?? :shock:
Vid 35 års ålder behöver man definitivt ett sånt här:

[img]http://www.multi.fi/~mbc/imgarch/microscope.jpg[/img]

och före in frågar, det är från [url=http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/ ... 7&show=all]www.villenkello.fi[/url] och kostar 270 Euro. 10x och 20x förstorning. 10x är ganska lagom vid ytmontering.[/quote]

Hur tycker du detta mikroskop är? Alltså, gör det sitt jobb?

Priset verkar ju i alla fall helt ok, men siten är ju tyvärr helt på finska (hopplöst för mig). Vet du, eller kan du se efter, om de levererar till Sverige och vad priset i så fall skulle bli med kortbetalning?
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

Jag är mycket nöjd med mikroskopet. De där mojängerna man tittar in i är vinklade och gör det bekvämare att använda än modeller var dom står rakt upp. Man har naturlig sittställning. Sen är det rejält med arbetshöjd under. Det är ett stereomikroskop och ger således lite djupkänsla i det man tittar på. Lampan som hör till är inte mycket att ha. Jag använder en vanlig lysrörs skrivbordslampa som belysning. Vad gäller optiken har jag inget att klaga på, men en mikroskopexpert skulle säkert hitta saker att anmärka på. x10 förstorningen tycker jag är ganska lagom vid ytmontering.

Jag leta mycket på nätet efter de här modellerna, och den här webshoppen var faktiskt billigaste.

Webshoppen är åtminstone byggd endast för leverans i Finland, man skall åtminstone inte fylla i land i beställningen. Jag kan inte hitta något om leveranskostnader till utlandet. I deras villkor kan jag inte hitta nånstans att dom *bara* skulle leverera inom Finland dock. Maila dem och fråga om leverans och betalning. Ta det på engelska. Om du har tur fungerar svenska också.
robhol

Inlägg av robhol »

Tack för snabbt svar!!! Ska höra med dem vad som gäller.

/Rob
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

I senaste Elektronik i Norden var en annons på ett liknande mikroskop för ~3000 SEK ex. moms. www.desab.se Mikroskopet verkar bara ha x20 som standard och lägre arbetshöjd om jag förstår siffrorna rätt på deras sida.
robhol

Inlägg av robhol »

Jag såg det i mässkatalogen (utgiven av Elektronik i Norden) och tänkte titta på det på elektronikmässan i Älvsjö nästa vecka. Det var då jag kom ihåg att jag sett ditt inlägg om din höga ålder :) och att ett sådant mikroskop behövs...

Det finska har ju x10 och x20 plus att priset är ca SEK 2600:- inkl moms (för det är väl pris inkl moms, det står något om 22% ALV = moms? som är inkluderat i €270. Det är ju i så fall drygt en tusenlapp i skillnad.

Nu ska jag skicka min fråga till Villen Kello.
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

Yepp, ALV är moms.
Så 270 Euro är inkl 22% moms.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Annars är det inget problem för mig (eller mri) att köpa ett åt dig och skicka till Sverige. Dock blir det ju en extra fraktkostnad jämfört med om de kan skicka det direkt till Sverige.
robhol

Inlägg av robhol »

Det låter bra, tackar!! Får se först vad svaret blir från företaget.
Skriv svar