Grön synlig laser...
Nu fick jag lasern, det tog ett tag men för 27$ så var den ett kap!dar303 skrev:Jag beställde en 30mW grön laser från dealextreme för några dagar sedan.
Det är svårt att slå det priset (26.52$, gratis frakt) så det är inte hela värden om den är paj eller inte kommer fram.
Den har IR filter men inte så bra som på dyrare lasrar.
Först när jag testade den så var den ynklig, man riktigt såg att den tappade effekt efter första sekunden men jag hade läst på olika forum att vissa billiga lasrar inte gillar kyla (jag testade den givetvis direkt utanför postutlämningen!) men när den var uppvärmd inne så var det bra tryck i den!
Strålen verkar vara relativt bra kollimerad och inte överdrivet mycket "scatter", bara två lite tydligare streck ut från själva punkten.
Den lär inte smälla några ballonger men blir en bra grund för en enklare laserscanner eller liknande.
Edit: Ja just det ja, Dealextreme var väldigt snälla med tullpappren, det stod "gift" och "LED flashlight" på innehållsdeklarationen!
Stod det på ett paket från dom nu med men Flashlight på och summan så nu var det ett brev från posten på Arlanda posten om att betala tull.
Dock inga stora summor alls men det är första gången någon som jag råkat på tull för något..
Skickade in en PrtScn från kvittot hos DX igår kväll men inget svar eller något.
Vill ju ha mitt paket nyss, har redan väntat snart 3 veckor på det..
Men visst är det snällt av dom att sätta "Gift" på paketet, hade dom bara skippat summan med så hade det varit som det skulle.
Fast tullen trodde kanske det var gift i paktet för att ta livet av någon. 

Skickade in en PrtScn från kvittot hos DX igår kväll men inget svar eller något.

Men visst är det snällt av dom att sätta "Gift" på paketet, hade dom bara skippat summan med så hade det varit som det skulle.

På mitt förra paket från DX (med en helikopter och en LED-ficklampa) så stod det också "LED flashlight" men värde 1$ så det kom igenom.
Jag har iofs inga problem med att betala till skattesystemet och det är ju sällan några större summor det rör sig om. Jag bad inte DX att skriva något speciellt utan dom verkar göra det av rutin.
edit: OK, nu har jag testat pekaren i mörker, helt klart värd pengarna!
Märkligt att kunna peka ut saker på himlen med en liten handhållen grej och kunna följa strecket med blicken! Man blir verkligen som en liten unge, får ta det lite lugnt så jag inte skrämmer grannarna bara... 
Jag har iofs inga problem med att betala till skattesystemet och det är ju sällan några större summor det rör sig om. Jag bad inte DX att skriva något speciellt utan dom verkar göra det av rutin.
edit: OK, nu har jag testat pekaren i mörker, helt klart värd pengarna!

Nej visst jag betalar givetvis men kan man spara så har i alla fall inte jag något emot det. 
Några 1$ skrev dom inte på mitt första paket från dom utan 43$ som visserligen bara var en bråkdel vad det egentligen kostade, dom skrev dock detta i en väldigt liten knappt synbar storlek vilket dom som sagt verkar ha som standard vilket förstås är väldigt snällt av dom. Slapp dock tull på det även om det var hela 1:- över gränsen för tull.

Några 1$ skrev dom inte på mitt första paket från dom utan 43$ som visserligen bara var en bråkdel vad det egentligen kostade, dom skrev dock detta i en väldigt liten knappt synbar storlek vilket dom som sagt verkar ha som standard vilket förstås är väldigt snällt av dom. Slapp dock tull på det även om det var hela 1:- över gränsen för tull.