jojje skrev:Purre:
Plattan är 112x80 och "öppningen" är 80x48. Om det är förvirrande så kan jag göra en liten ritning.
OK, men vill du vänta med kontrollern, så står jag för frakten av den.
Tack för förskottet.
Väntar på allt, så blir det billigast för dig. Måste inte ha den nu på så vis, innan jul funkar och även efter typ
Förövrigt förstog jag inte måtten, kanske är helt körd i huvve
jojje skrev:....
Jag har inga lämpliga fräsar att fräsa ut mönstret med. Dom har V-spets. Solectro har såna, men dom är lite dyra.
Jepp, alla "mina" fräsar har plan spets, men det blir snyggare med rund vid 3D.
Har du möjlighet till att beställa ett parti sådana då om intresset är stort nog? Hittade inga då jag kollade lite snabbt på solectro själv fast det kanske också beror på huvudet
EDIT:
Har förresten runda fräsar till min dremel som följt med vid diverse olika lådor med olika satser i. Fast man kan ju inte få för många
Senast redigerad av Purre 22 juni 2007, 12:23:56, redigerad totalt 1 gång.
Okej skissen gjorde det lite klarar men det runda hålet där dremeln ska ner då, vad är det för storlek tänkte jag på?
Har man en 3.2mm fräs för dremel. 4 från höger räknat i det undre facket. 191 är numret som Dremel har gett den eller vad man ska säga. Den är gjord för trä, plast och mjuk metall.
Hela med 110 har utgått om man kollar på hemsidan. Dock står priset på 279:- kvar. Artnr är/var 30-9060.
Borde finnas någe liknande som innehåller samma typ av fräs nuförtiden tycker jag.
EDIT:
Var bara Dremel original jag kollade då eftersom de brukar hålla bättre än kopior.
Jojje som jag skrev tidigare var den ca 19mm och det var då grubs sa att han hade för sig det var 3/4"-12 UN på Dremel och 3/4" är 19.0500mm fast vad det där 12 UN är för någe har jag ingen aning om
De här hårdmetallfräsarna passar säkert bra till Lillasyster för fräsning i mdf, trä eller mässing. De runda ser jag fram emot att prova för 3D-fräsning.
För plexiglas är det nog bättre med 1-skärs eller 2-skärs.
Mindre risk för varmgång och gegga.
Fräsar i snabbstål är billigare men blir slöa alltför fort för min smak.
UNC, UNF resp. UNEF specificerar hur många TPI som gäller för varje storlek, UN innebär bara att detta inte är specificerat utan anges istället ihop med storleken från en standardserie. Dvs 3/4" är storleken och 12 är stigningen, alltså 3/4" UN-gänga med 12 TPI. Om stigningen inte finns i standardserien kallas de UNS tror jag.
3/4" UNC är egentligen 3/4"-10-UN, 3/4" UNF är 3/4"-16-UN, 3/4" UNEF är 3/4"-20-UN.
Finns det ingen stegmotor vi skulle kunna använda istället för tex dremmel eller annan motor. Jag skulle vilja ha en stegmotor där så man kunde gänga hål prefekt.
Kanske bara jag som är ivrig. Men jag har en ide till näst nästa version av styrkortet. Skulle det vara möjligt att peta in tre kanaler till på ett kort.
X, Y, Z, A, B, C?
Skulle även vilja ha en STOP knapps kontakt på kortet... Ok, det är sent och jag drömmer mig bort...