Ja, det kanske kan bli en miniprojekttråd så småningom. Hittills har jag bara monterat kretskortet - har inte kommit längre. Det ligger i väntan på att jag får lite tid över (håller fortfarande på med deklarationen

)
Display: Electronic Assemby: EADOGM 128x64 - fanns att köpa med 4-trådars resistiv touchpanel på ELFA; men det verkar som om dom har slutat sälja dem nu (hittar det inte på ELFAS hemsida).... EEhhh, jag kollade i den råa levern
(se tråd om nya ELFA-katalogen) och där finns de kvar , så det kanske bara är nåt fel på hemsidan, att de inte går att få upp, men söker jag direkt på ordernummer kommer den fram.
Ordernr i 2010 års katalog: 75-513-12 - ordernummer tidigare i år var 75-407-85 - blå negativ.
med bakgrundsbelysning 75-409-77 ("Amber") tror jag det var.. Touchpanelen hörde till och fanns också på ELFA.
Matningsspänning: 5 volt, data via SPI. på kortet finns : regulator 3.3 volt, ATtiny461 AVR processor direktkopplad till dels SPI-bussen, dels via fyra analoga ingångar till touch-panelen. samt en N-mos för styrning av bakgrundsbelysningen. AVRen tar emot data på SPI-bussen, och om det är adresserat till displayen så kopplas dispayen in direkt på SPI-bussen tills SS (chip select) på ingången går hög. Alternativt kan AVRen ta emot kommandon från SPI och sedan skriva till displayen men då jag snålat med komponenter så vet jag inte hur bra det funkar - den kör ju på samma SPI-buss, så risken är att det blir datakrockar. AVRen läser kontinuerligt av touchpanelen och returnerar status och position ut på SPI-bussen. (AVR:en agerar som slav och svarar bara).