Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Epoxy har jag inte testat än, men både smältlim och kontaktlim lossnar. Det är redan hål i armen där limmet tränger in, så det hjälper nog inte.. Funderar på att göra en liten klack på det jag skriver ut som hakar i bakom armen, men får testa lite JB Weld och epoxy först så ser vi..
när jag behövde förlänga armen på en microbrytare för länge sen tog jag helt enkelt och vek en plåt runt armen och kläme ihop, det funkade i det fallet i alla fall,
men kanske svårare i denna applikationen då.
Annars, hål igenom och små skruvar ?
men kanske svårare i denna applikationen då.
Annars, hål igenom och små skruvar ?
Gäller att ha tillräckligt små skruvar för att kunna trycka in brytaren ändå, men det var faktiskt ingen dum idé!
Har lite M2 hemma, så då får dottern borra lite.
Har lite M2 hemma, så då får dottern borra lite.

Undvik att utsätta dottern för epoxi om det går. Man ska vara rädd om de små.
Yes, det är därför vi bara testat med relativt harmlösa lim som karlssons klister och smältlim..
Men skruv är ju relativt kemikaliefritt, så det blir nästa försök. mekanisk fastsättning brukar fungera bra.
Men skruv är ju relativt kemikaliefritt, så det blir nästa försök. mekanisk fastsättning brukar fungera bra.

Ja jag tänkte att hålet skulle användas för typ skruv + mutter. Alternativt knyta fast något med ståltråd eller dyl.
hubben: Jag tittade på din robotfilm. Jag skulle bytt till böjd ståltråd som bumper. Så det blir mer fjädrande. Mickrobrytaare skulle jag bara aktiverat externt. Och i bumperfallet bytt ut helt. Mot hemgjort brytare av ståltråd.
Hittade bild och länk till chuck dem. http://toolmonger.com/2008/05/29/change ... our-drill/

Letar bild på ett tillbehör jag hittat. Ett alubord som jag inte sett vad det är till för. Har nått med cirkel pattan att göra. Finns även en vinkelmätare som verkar höra till. Jag har en bild i datorn, men den heter "$_35" inget bra att söka på
. Jag tror det kan bli nått liknande.
Edit: bortagen bild.
Vissa lägger upp bilder, men vill inte att nån ser dem....
Hittade bild och länk till chuck dem. http://toolmonger.com/2008/05/29/change ... our-drill/

Letar bild på ett tillbehör jag hittat. Ett alubord som jag inte sett vad det är till för. Har nått med cirkel pattan att göra. Finns även en vinkelmätare som verkar höra till. Jag har en bild i datorn, men den heter "$_35" inget bra att söka på

Edit: bortagen bild.
Vissa lägger upp bilder, men vill inte att nån ser dem....
Senast redigerad av 1802 26 september 2015, 12:46:33, redigerad totalt 2 gånger.
Nu är det dotterns robot, och då är det viktigt hur det ser ut.. Rosaröda plastbumpers är helt klart mer attraktivt än en ståltrådsdito.1802 skrev:hubben: Jag tittade på din robotfilm. Jag skulle bytt till böjd ståltråd som bumper. Så det blir mer fjädrande. Mickrobrytaare skulle jag bara aktiverat externt. Och i bumperfallet bytt ut helt. Mot hemgjort brytare av ståltråd.

Nästa version eller så får en sonar istället, så då behöver vi ingen mekanisk kontakt alls.
Om du inte ser några förhinder, t ex att du har en annan enhet uppmappad på D: som inte kan flyttas därifrån, kan du byta enhetsbokstav på din slavdisk så att genvägsreferenserna blir giltiga igen.1802 skrev:Det visade sig att den hdd jag sökte fanns i min nyaste dator som slav. Så mina genvägar skall gå till E:... istället för D:... argh.
Se hur här:
http://windows.microsoft.com/sv-se/wind ... ive-letter
Diskhantering öppnar du enklast genom att skriva diskmgmt.msc i Kör, som du i sin tur öppnar genom att hålla ner Windowstangenten på ditt tangentbord och samtidigt trycka på R.
Var finns kör i W7? I XP högerklickade jag på "denna datorn" och fick upp en massa för hdd.
Edit: Windows knapen och r blev kör i W7. diskmgmt.msc Kom jag åt på XP via ovan. Där har jag pillat en del genom åren.
Edit: Windows knapen och r blev kör i W7. diskmgmt.msc Kom jag åt på XP via ovan. Där har jag pillat en del genom åren.
eller klicka på startknappen och skriv "kör" i sökrutan,
eller klicka på, startnappen->Alla program-> Tillbehör-> Kör
eller klicka på, startnappen->Alla program-> Tillbehör-> Kör
Eller skriv direkt i sökrutan, den fungerar som kör. Det är därför det går att starta kör genom att ange kör, men det är ju ett onödigt steg. 

Eller om det är aktiverat så är det bara att klicka på startknappen så finns specifikt Kör där direkt om man hellre vill ha det.
Högerklicka på snabbfältsraden bredvid startknappen och sedan egenskaper-starmenyn-anpassa så går det att aktivera där och en massa andra grejer. Har dock även för mig det går att aktivera någon annanstans.
Högerklicka på snabbfältsraden bredvid startknappen och sedan egenskaper-starmenyn-anpassa så går det att aktivera där och en massa andra grejer. Har dock även för mig det går att aktivera någon annanstans.