Dina mini-projekt!
- Mizzarrogh
-
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
Det beror på hur spåren ser ut. ...och huruvida man vill att allt ska sitta rakt eller inte...
DIN : Bra att ha lådan
50mm lång 4 ledad flatkabel : Bra att ha lådan
Krympslag : Gammalt inköp från ELFA
Lödtenn : Kjell och Co
RJ12 : SweCh
Hölje : Shapeways, egen design.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det blir inte så mycket yta mot profilen dock... mer om du vrider dem lite.Min ide på t-spårs muttrar, svetsa ihop 2 eller 3 muttrar.
Mizzarrogh: Här funkar bägge bilderna. Du kanske kollade mitt i mina editeringar. lite strul efter .png för det skall funka.
- Mizzarrogh
Stelopererat en WIFI-modul på en RPi A+ för att göra den kompaktare:

Hur stor den var från början:

/// Marcus
Hur stor den var från början:
/// Marcus
Kul jag har också gjort en kompakt Raspberry Pi fast av model 1 B, sen så vart det ett skal printat till, har för mig att jag lyckades hålla mig under 10mm med skal!
- Mizzarrogh
Högst intressant att du lyckades hålla 10mm, om man skulle göra ett halvslutet insticksmontage så att bara en kortsida hade tillgång till luftcirkulation tror du att man kunde belasta den hyggligt hårt då om man fortsatte på din ide?
Edit, ja, jag har hämtat inspiration från den japanska minisateliten till mina ideer...
(Dock är ju satelliterna idag ännu mindre, ett svenskt företag (någon här?) håller ju på att realisera "tändsticksasks satelliten" Kul att de snart är där med den räckvidden, har också länge varit nyfiken på om det skulle gå i praktiken med dagens teknik. Det verkar så. Undrar vad vi får se i framtiden, troligen små som en fingerborg (Ja, det tror jag och närmare än vi kanske tror idag) eller ännu mindre (inte alls osannolikt, tekniken finns delvis redan).)
Edit, ja, jag har hämtat inspiration från den japanska minisateliten till mina ideer...

(Dock är ju satelliterna idag ännu mindre, ett svenskt företag (någon här?) håller ju på att realisera "tändsticksasks satelliten" Kul att de snart är där med den räckvidden, har också länge varit nyfiken på om det skulle gå i praktiken med dagens teknik. Det verkar så. Undrar vad vi får se i framtiden, troligen små som en fingerborg (Ja, det tror jag och närmare än vi kanske tror idag) eller ännu mindre (inte alls osannolikt, tekniken finns delvis redan).)
Byggde ett elektriskt styrt munstycke för att fylla på vattenballonger med en cykelslang för tryckutjämning.
- Electricguy
Om det bara var den som läckte... Cykelslangen har tre hål som pinkar åt olika håll, den adaptern jag använder mot solenoiden följde med ballongerna och strilar lite och det blev inte helt tätt mitt jobb heller. Men, vattenballonger är ju till för att man ska bli blöt så det gör inte så mycket!
- Electricguy
Jaa vad fasen.. Det är ju lite av charmen att det är blött och slabbigt.. 

Men så blir det oftast bara antingen om kopplingen frusit när den inte är torr nog eller om o-ringen är trasig.Electricguy skrev:Typisk Gardena-koppling.. Läcker som ett såll
O-ringar kostar tyvärr mer lösa nya per styck än vad det kostar att köpa trevägs-Y-grenar på Lidl när de har nån kampanj, så det har hänt att jag köpt sådana endast för att plundra på o-ringarna...

Köp en hög små av Viton på Ebay för en struntsumma och det kommer aldrig att läcka igen för den typen spricker aldrig då det är helt systetiskt.