Dina mini-projekt!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
404 kan betyda
Antal slag/minut du har puls vid slutet av en auktion
Gene Simmons tunga i millimeter
Antal Odd Molly-blusar du kan köpa på Tradera
En digital sampler från Roland
Antal avsnitt av Rederiet
Den här gången betyder 404 att du hamnat på fel sida, och det ber vi 404 gånger om ursäkt för! Gå tillbaka till startsidan för att hamna rätt igen.
Den skitrutan poppar upp hos mig
1802 skrev:Böt borrmaskin i min.
Jag har samlat i serien ett tag. Cirkelsåg med bord, slip med sandpapper, slip typ bänkslip, svarv del m.m. Verkar som växellådan gett upp. Klingan hade typ 3mm offcenter. Så jag fixade till en bättre styrning. Hittade en bricka med nästan rätt innerdiameter. Lite för stor ytterdiameter. Bult mutter och borrmaskin. Sen lite filning, så var den lagom. Helt annat ljud nu med friskare maskin. Och klingan mycket bättre centrerad. Klämde fast en bräda som staket(fence som jänkarna säger, har säkert annat namn på Svenska). och klöv 10x10mm. Dessa sågades till rätt längd genom att spänna fast vid bordet,och sedan lyfta klingan. Jänkarna kör hellre släde...
Jag gillar den gamla B&D serien med alla tillbehör, och bara en motor.
Ett dåligt exempel på tillbehör.
Skulle vara kul med reklamannonser från tiden när de var nytt, samt manualer.
Bytte du borrmaskin i handklingan/cirkelsågen...?

Cirkelsågen på första bilden drivs med borrmaskin. Liksom många andra tillbehör.
Dags att fixa fulsubben!
3mm vit akryl. Kinalasern slår Trotec när det kommer till att fixa till något snabbt!
Spray!
Lite tejp på
Oj, blå och fin den blev.
Eller, nä..
Matchar soffbordet nu.
Och så svartsprayade skyddet på.
Tog 20 minuter.
Nu kvarstår bara en lösning till den blåa LEDen! Jag vill inte öppna upp subwoofern, kanske jag borde limma på något bara.
3mm vit akryl. Kinalasern slår Trotec när det kommer till att fixa till något snabbt!

Spray!
Lite tejp på
Oj, blå och fin den blev.
Eller, nä..
Matchar soffbordet nu.
Och så svartsprayade skyddet på.
Tog 20 minuter.

Nu kvarstår bara en lösning till den blåa LEDen! Jag vill inte öppna upp subwoofern, kanske jag borde limma på något bara.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Kontakt:
Anhåll.1802 skrev:Böt borrmaskin i min.
[...]Klämde fast en bräda som staket(fence som jänkarna säger, har säkert annat namn på Svenska)[...]
- Klas-Kenny
Måste bara skriva något i tråden, det är ju trots allt sidan ~\(100\pi\). 

Missade frågan om kol. Ebay och div asien sajter är mitt tips.
Kokar ägg med min microvågsugnstimer. Den byggdes för riskokaren, och går på låångsam PWM 3/4. För att riskokaren har för bra fart. En sån med mekanisk vred timer. Så äggen får gå i en kvart... Äggkokaren piper när den är klar, men stänger inte av
. Därför blir det timer.
Hmm jag har kanske en timerväggdosa som går 100% alltså utan PWM. Digital så det blir mer precision på äggen
. Nedräknings funktionen är nog 5 eller 10 min intervall
. Och typ 5-25 timmar klarar den inte (batt ladd) heller
. Men start och stopp klarar dem med minut precision. Och sen en jordfelsbrytare(som måste resettas efter strömavbrott), så den bara kör en cykel.
Kokar ägg med min microvågsugnstimer. Den byggdes för riskokaren, och går på låångsam PWM 3/4. För att riskokaren har för bra fart. En sån med mekanisk vred timer. Så äggen får gå i en kvart... Äggkokaren piper när den är klar, men stänger inte av

Hmm jag har kanske en timerväggdosa som går 100% alltså utan PWM. Digital så det blir mer precision på äggen

Visst är väl T-spår muttrar alldeles för dyra att köpa färdiga
och ofta får man leta alltför länge för att hitta något som passar.
Flänsmuttrar är billigare.
och ofta får man leta alltför länge för att hitta något som passar.
Flänsmuttrar är billigare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh
Riktigt snygga!
Jag tillverkade också egna av en stålplatta som jag rotsvetsade mot en bult, inte lika snyggt men det fungerade (Skulle sitta på en press så de behövde tåla litet mer).
(Dock är de köpta helsmidda så de tål mycket mer, en bekant tillverkar den faktiskt i Sverige fortfarande (De av bra kvalitet), förstår att de kostar mer än vanliga då de är handgjorda i en stukmaskin (Jepp, han hanterar dem en och en efter kartan (även om de smids upp i en karta men de läggs och justeras för hand sedan, de är varmsmidda och härdade samt formsvarvade med svarvade gängor så egentligen tycker jag det är billigt sett till vad man får även om man uppfattar de som svindyra mot vanliga skruvar.)).)
Jag tillverkade också egna av en stålplatta som jag rotsvetsade mot en bult, inte lika snyggt men det fungerade (Skulle sitta på en press så de behövde tåla litet mer).
(Dock är de köpta helsmidda så de tål mycket mer, en bekant tillverkar den faktiskt i Sverige fortfarande (De av bra kvalitet), förstår att de kostar mer än vanliga då de är handgjorda i en stukmaskin (Jepp, han hanterar dem en och en efter kartan (även om de smids upp i en karta men de läggs och justeras för hand sedan, de är varmsmidda och härdade samt formsvarvade med svarvade gängor så egentligen tycker jag det är billigt sett till vad man får även om man uppfattar de som svindyra mot vanliga skruvar.)).)
Min ide på t-spårs muttrar, svetsa ihop 2 eller 3 muttrar.

Nedan skulle jag också köpa färdiga om de fanns.

Med lite gängstång så......

Nedan skulle jag också köpa färdiga om de fanns.

Med lite gängstång så......
Senast redigerad av 1802 4 augusti 2015, 11:03:52, redigerad totalt 2 gånger.