Jag funderar hurpass användbara bilder får man med vidvinkelkamera vad beträffar identifiering av tjuvar tex?
(alltså folk som redan begått brott)
Edit, frågar därför att jag funderar över olika kamera alternativ.
Gällande upplösning/skärpa är det två saker som påverkar: optik och graden av översampling (alltså hur många pixlar sensorn har jämfört med upplösningen på den sparade bilden). Optiken måste kunna ge bättre skärpa än storleken på sensorns pixlar helst, men åtminståne storleken på pixlarna i den sparade bilden.SeniorLemuren skrev:Hur bra/dålig är en medelmåttig kamera i en smartphone av senaste modell, jämfört med Axis P5635-E MKII om man bara jämför själva kameran och inte tar hänsyn till kamerahus .m.m.?
Jag gillar ditt val av kamera, lite overkill. Men den är bra! Hoppas du gillar den.bigmac skrev:En lätt beggad Axis P5635-E MKII kamera inhandlad.
Det är en 1080p-kamera med grym dynamik, dvs den ska klara väldigt mörka situationer med vettig synlighet.
30x optisk zoom och elektronisk bildstabilisering.
Jo, men inte självutnämnda poliser.bearing skrev:Behövdes det inte fler poliser i Sverige enligt dig?
Hur tycker du att situationen att företag dumpar diverse avfall vid dessa små återvinningsstationer för plastförpackningar, kartonger, och glas, ska lösas?säter skrev:Jo, men inte självutnämnda poliser.bearing skrev:Behövdes det inte fler poliser i Sverige enligt dig?