Det har varit en jäkla massa jobb sedan strax efter senaste uppdateringen (dvs jobb-jobb, inte roligt hobby-jobb) som har tatt all tid och ork.
Men nu går vi mot ljusare tider!
Jag har börjat programmera ratten.
Knapparna är klara, så när som att jag inte bestämt vad de ska göra, eller om de ska toggla eller vara momentana, men det är ju bara konfigurationsdetaljer

Här om kvällen gjorde jag en första version av att använda q1,q2 och q3 för att läsa rotationen, den kanske viktigaste funktionen i ratten.
Läser q1 och q2 med interrupt som en rotationsenkoder, och nollställer utslagsräknaren om q3 är hög. Om q1/q2 alltid räknas rätt så skulle väl inte det sista behövas, men eftersom hårdvaran redan är på plats tänkte jag att det är väl lika bra. Det finns en analog grej på ena sidan som jag inte använder till nåt ännu, och så styr jag inte lysdioderna ännu, men annars är väl ratten klar.
Infästningen är inte påbörjad ännu.
Sen har vi andra änden av styrningen som har lite jobb kvar.
Servoräddaren som postats tidigare blir inte bra; det är alldeles för mjukt just nu. Tror det skulle vara nästintill omöjligt att styra som det är nu.
Jag tror jag börjar med att ta bort fjädrandet och bara gör ett stort servook istället.