UV-belysningstanke

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Ojdå, då är plattan större än vad jag trodde. :D
Användarvisningsbild
BER

Inlägg av BER »

Tittade närmare på Adis bilder igen och såg att mitt resonemang föll platt om de "snea" ljuset. Trodde först att plattan var glasklar och ljuset kom ut ur plattan när de överträffade brytningsindex men så verkar ju inte vara fallet.
Radiohead

Inlägg av Radiohead »

Det här vet ni väl men det funkar med vanliga lysrör och en exponeringstid på 20-30 min också.
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Klarar mig på 10. Och det är klart det funkar, funkar med de flesta lampor för mig.
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

inte om man vill ner på 50µm :wink:
Användarvisningsbild
lizerdboy

Inlägg av lizerdboy »

om man vill komma ner till 50µm utan proffsmaskiner då ? hur ska man gå till väga då :D

som jag fattat av den här tråden så är en uv-lampa bättre än lysrörs låda då ljuset faller mer rakt på då lampan hänger 25 cm från kretskortet.

grejen är att jag har en 250W uv lampa redan som funkar fint fint,

men jag ser de som att de är bättre med längre exponeringstid för att få skarpare bild då hårdare belysning lyser igenom svärtan på OH pappret bättre
än om man belyser kortet lättare vilket gör att svärtan på OH pappret klarar att blockera mer,
precis som man håller upp OHfilmen mot en lampa och tittar så ser man att svärtan släpper igenom mer juh starkare ljuset är.

detta kanske blir samma slutresultat då man tänker på exponeringstid och ljus igenomsläpp.

så ska jag forsätta använda min uv lampa ist för att bygga en dubbel ljuslåda vilket jag var på väg att göra.

OCH JAG ÄR UTE EFTER ATT GÖRA RIKTIGT SMÅ BANOR
10 mil min ,vilket jag klarar med lampan nu. /5 mil skulle vara perfekt.

tänkte även testa att göra ett eget tillvärkad 3 lagaerskort då jag har tillgång till en shysst BGA maskin.
Skriv svar