Nja, snarare i en variabel om det är så du menar.Så då använder du interrupt och lägger den "färdiga" byten i någon buffer då?
IceCap sa något att man måste skicka '\r' och det gör inte jag. Så när jag skickar 22 så gör jag det för många gånger och då blir det kanske över 255. Osäker.Här fattar jag inte ett skvatt. Vad menar du med "Master -> slave -> master -> slave -> dator: 255 eller högre."?
Om jag skickar från slaven till min dator, t.ex 65 så läser den som 65 via Serial.print(65) som omvandlar ASCII 'A' till 65. Så, ja det är i sin ordning. Men skickar jag talet 65 från slaven till min master så måste jag kanske skicka '\r' där efter. Eller?Jag menar att du skall skicka ett hårdkodat värde från slaven direkt till dator "Slave->dator termial". T.ex 65 vilket då borde bli tecknet "A" på terminalen om du skickar binärt eller tecknen "65" om du sickar ASCII.
Mottagaren kan inte ta emot högre än 1 byte. Bufferten på min ATmega är på 64 bytes så det kan hända att det lagras.Dessutom fattar jag inte varför du säger 255 eller högre är rätt, när du sedan säger att du skickar talet 22 eller 1. Högre än 255 innebär ju att talet du skickar är större än 1 byte. Tar du hänsyn till det i mottagaränden?
Jag måste kolla lite mer på det där.