Enchippare med enkelt operativ mot RS-232 terminal
- Electricguy
Re: Enchippare med enkelt operativ mot rs-232 terminal
Men varför inte bara skriva vad du tror? Det här är ett forum.. ingen frågesport.
Av någon outgrundlig anledning fattar jag faktiskt vad 1802 menar. Men nej, det händer inte.
Normalt är det så här:
Edit: Normalt så är "terminal 2" ovan en server och inte en terminal.
Edit 2: Vill du ha "digital rundgång" så är det lätt ordnat. Sätt en auto-responder på ditt epost-konto och skicka ett mail till dig själv
Edit 3: hur gör man en onumrerad lista?
Normalt är det så här:
- Det du skriver på terminal 1 skickas ut på seriella linan. Inget syns på din skärm, såvida inte lokalt eko är påslaget.
- Terminal 2 tar emot kommandot och ekar tillbaka det till terminal 1. Det kan man se som en kvittens på att kommandot har gått fram.
- Terminal 1 tar emot ekot och visar det på skärmen. Det tolkas inte som ett kommando. Det kommer inte att ekas tillbaka till Terminal 2.
- Har du haft local echo påslaget samtidigt som remote echo är påslaget så kommer allt dubbelt på skärmen.
Edit: Normalt så är "terminal 2" ovan en server och inte en terminal.
Edit 2: Vill du ha "digital rundgång" så är det lätt ordnat. Sätt en auto-responder på ditt epost-konto och skicka ett mail till dig själv

Edit 3: hur gör man en onumrerad lista?
Walle: Är du med på att det som skickas tillbaka till terminal 1 är kopplat till tangentbordet på teminal 1? Alltså ingen "normal" koppling.
1802: det är nog bara du som tror detta...
Icecap: Du menar inte att jag är den första? Tänk om det funkar i praktiken....
Walle: Din länk gav "Wikipedia does not have an article with this exact name. ". Men jag skrev "local echo" i search rutan, och kom nog rätt. Och det är inte local echo jag anv. Utan att det som kommet in via tbordet, går till minidatorn. Som i detta fall är en terminal.
Senast redigerad av 1802 27 oktober 2012, 12:13:51, redigerad totalt 1 gång.
Saknas en parantes på slutet
http://en.wikipedia.org/wiki/Echo_%28computing%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Echo_%28computing%29
Här kommer ett mekaniskt exempel på nått som liknar det jag är inne på. Political Machines! - YouTube Delen när 2 boxar kopplas mot varann. Obs det är bara en teori än så länge. Jag har bara en terminal. Och inga konv från seriell TTL till RS-232. Så jag kan inte tex anv PC som terminal, för den har seriell TTL tangentbord.
Men vad är det som är så fantastiskt med rundgång mellan terminaler/PC? Vad ska du använda detta till?
Rick81: I min teori är det 2 terminaler mot varann. Då jag bara har en terminal, funderar jag på att emulera den jag saknar med en PC. Det hela är än så länge bara en teori, ev anv område får jag återkomma till om teorin håller. Även jag är skeptisk.
Jag gissar att Volta fick liknande frågor, jag är inte ledsen över att han fortsatte....
Jag gissar att Volta fick liknande frågor, jag är inte ledsen över att han fortsatte....
Terminalemulator finns sedan länge av olika dess slag till PC. Ja det finns t.om multiplexers om du vill samma innehåll ska synas på fler ställen.
Tror ingen här förstår vad du försöker återuppfinna egentligen.
Tror ingen här förstår vad du försöker återuppfinna egentligen.