Däremot förhindrade detta inte ett impulsköp av Pickit 2 http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt ... nformation
Säkerliger ordentlig förbi min egen nivå men men, tacksamt så har man en sambo som läser programering

har ännu inte fått hem grejerna men köpte det och en display, "tänkte småfixa lite med det"
Nu är bara den stora frågan hur programerar man en sådan?
Vilka språk kan man köra?
Vet att sambon har pulat med både assembler och C# mfl...
Hoppas jag inte sköt mig själv i foten nu

Har funderat lite ytterligare på vilka mål jag har med elektronik och kan säga med säkerhet att det mesta handlar om automation och robotik...
Vet att jag blev rekomenderad aurdino, men verkar som pic ger mig fler möjligheter "vet inte var kanske ingen tanke direkt bakom köpet blev bara något man köpte på ren impuls som med mycket annat" mitt ölbryggar intresse startade på precis samma vis.
"köpte sunkigt ölkit på citygross sen utveklades det och nu sitter man på kokkärl på 50liter värmeväxlare och snart om det rättar till sig ekonomiskt ett automatiserat bryggverk av den mer avancerade skolan"
Hittade föresten en av flickvännens gamla böcker "microprocessor teknik"
har inte vågat bläddra i den ännu med det kommer ;D.
Känner att PIC projektet kanske berättigar en egen tråd "eller vad tycker ni?" frågan är bara vart den ska landa..
Tackar än en gång för alla svaren jag fått hitils

By the way kommer så klart att införskaffa litteraturen längre fram och allt det andra allt efter som behov uppstår.
Blir kanske även lite aurdino när jag gör ett mer planerat inköp