ETA:s elektronikauktion 2009

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
dar303

Re: ETA:s elektronikauktion 2009

Inlägg av dar303 »

Förra året har jag för mig att det fanns lite lasergrejer och vakumpumpar etc, lite "mad professor"-grejer i min smak men jag bor på andra sidan landet och mina "kurirer" orkade inte stanna och trängas... :(
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Oblivion skrev:Så, vilka var där?
Jag var där. Har nog varit där nästan varje år sedan jag upptäckte dess existens år 2000 eller nått. (Å andra sidan var det väl en GRYM tur att jag inte upptäckte auktionen när jag var 14 eller nått sånt för då hade jag nog haft eoner av konstiga prylar från 70-talet hemma höhöhöhö). Väldigt kort auktion i år. Tog slut redan vid halv åtta på kvällen.

Köpte: en ups, en apparatlåda, polaren ropade in en fin PA-risc-maskin HP med 2Gig minne (viss nördvarning). I komponentbaren så köpte jag lite modstånd. UPS:en verkar funka, men kan eveutnellt vara lite skum, har precis bytt batteri på den.

Saker jag funderade på om jag kanske BORDE ha bjudit på: en dual Xenon med 3GB minne och 1HE hög pizzakartongserver...bra att ha...fast tja...en PC...trist.

Och dar303, fråga mig nästa gång, jag levererar på Norberg då :)
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

JohanRuben skrev: 19 stycken Dlink 24 portars switchar blev inropade, totalt runt 75 inrop släppade vi/jag hem.
Jag facinerades över att folk verkligen ville bjuda pengar, över hundralappen för dem. Om det är den sort jag tror så hivade jag två i containern på förra jobbet pga att de hade fläktar som lät något bedrövligt. Nästa gång ska jag säga till och skänka dem till någon istället :-)
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Nämen, välkommnen hit Gizmo och tack för erbjudandet!
Jag är ju skyldig dig ett ganska maffigt ljudkort och jag hittade det faktiskt i röran imorse när jag var i verkstaden för att hämta lite Buchla moduler till jobbet så det kommer inom kort!
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Tack! Och tackar för ljudkortet, det var otroligt spännande att få ett kort tjuvkik bland etsande lasrar och annat också!
Skriv svar