JimmyAndersson: Jag får inte ens upp avsändarens post/pluss eller bankgiro, så det skulle inte hjälpa om jag hade någon sökbas att titta i. Det kommer bara upp en summa och datum. Har snackat med min bankman idag, så det kanske löser sig. Han snackade om att man ska få hem nåt från BBC, men det har jag aldrig fått. Han skulle undersöka saken och återkomma.
Det med WebShop verkar vara intressant. Jag har hållt på mycket med Access och har mina produkter där redan, så om man kan använda den databasen så skulle det underlätta. Har för mig att man kan göra hemmasidor på ett enkelt sätt inne i Access. Får titta lite mera där när jag får tid. Annars får vi gå ihop å göra nåt bra ut av det du håller på med.
dar303 ++: Jag kan inte få fram något bra totalpris pga att jag vet inte alla komponenter. Måste prova lite mera. Tex om mosfetarna blir för varma måste dom kylas. Det kostar pengar. Om man kan använda billigare optokopplare, då blir tvärt om. Jag har inte heller fått priser på tillverkning och montering.
Det jag
tror,är att komponenterna till Beakout-kortet går på ca 180:- inkl kort/montering, och till kontrollerkortet ca 215:- Sen vill man väl ha lite förtjänst på det hela också. Det som kostar mest är kort/montering, optokopplarna, A3986-kretsarna, mosfetarna, isolationsbrickor och ev. kylning. Så totalpriset för 3 kanaler = min 825:- bara i komponenter. Sen blir det moms uppepå det hela. Börjar tvivla på att det lönar sig, hmm...
Det blir nog lite för dyrt, tyckte kyrkstämman.
Om jag fortsätter med dom korten jag har, men med A3977, så kan jag tom tjäna en hundring per kort, om jag behåller utpriset.
fajbjojlajjy: Det med ebay och paypal kanske inte är så dumt. Sodjan gillar ju att sälja på det sättet + att man kommer ut till många flera kunder på det sättet. Tack för tipset.