Projekt iPod

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Projekt iPod

Inlägg av Glenn »

Jo, rockbox funkar ju, och det går på några ipodmodeller (inte alla), fast ska man köra rockbox finns det väl kraftfullare och billigare hårdvara, om man nu inte ska sätta dej just i en äppelkontakt.

Jag vet inte hur det är på ipod, men på tex sandisk så ger rockbox förutom oändligt mycket mer funktioner även en mycket längre batteritid eftersom rockbox använder strömsparfunktioner i processorn som inte original firmware gör.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Mickecarlsson »

Grovt sidospår 8)
Vad ska man välja?
Jag vill ha en låda som kan lagra lossless alla mina CD-skivor. Jag ska ha en Popcorn Hour A-100 liggande någonstans, får rota i förrådet, dock är denna låda mest för video och kräver en ansluten skärm. Visserligen har jag en 7-tum skärm med HDMI som man kan använda….

I alla fall, en hyfsad låda för musik, som bör ha fjärråtkomst via en browser, det hade varit idealet, eller med en lite större skärm på 5-7 tum och som inte kostar en arm och ett ben 8). Vad ska man leta efter?
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Det finns några videor och några hemsidor där man modifierar iPoddarna ganska mycket, byter M/B, OS och stoppar in BT-mottagare och annat. Jag har inte varit intresserad av detta och kan bara säga att "jag har sett det".
Användarvisningsbild
petertub
Kontakt:

Inlägg av petertub »

Mickecarlsson skrev: 8 december 2025, 10:06:56 Grovt sidospår 8)
Vad ska man välja?
Jag vill ha en låda som kan lagra lossless alla mina CD-skivor. Jag ska ha en Popcorn Hour A-100 liggande någonstans, får rota i förrådet, dock är denna låda mest för video och kräver en ansluten skärm. Visserligen har jag en 7-tum skärm med HDMI som man kan använda….

I alla fall, en hyfsad låda för musik, som bör ha fjärråtkomst via en browser, det hade varit idealet, eller med en lite större skärm på 5-7 tum och som inte kostar en arm och ett ben 8). Vad ska man leta efter?
Du vill ha en fileserver alltså ? Finns många att välja. Hur mycket plats tar dina CD, det bestämmer hur mycket disk du behöver.

Datorn är inget märkvärdigt det kommer att vara diskarna som kostar mest.
ASEA

Inlägg av ASEA »

Vissa mobiltelefoner som nu måste skrotas ut i förtid, kan ha riktigt bra hårdvara för ljud. :wink:
Skriv svar