Hum Jag hade inga problem med komponenter som sa pang då jag skrämde upp en liten stepper i 10-20, ja kanske tillochmed 50krpm Iofs körde jag bipolära fullbryggor.
Hmm
Det här med att inte understiga 10V.
Men är det katastrof om man skulle bryta matningsspänningen till kretsen & ändå ha xx antal volt över mosarna?. Jag har för mig att jag har gjort detta men utan några problem alls
Men om det skulle vara så, så kan ju detta faktiskt vara felkällan, eftersom den här DC-DC omvandlaren PKC4131 levererar max 0,6A i 12V & vid katastrof tillfällena så drev jag ju 12st drivkrertsar samtidigt.
I & för sig så är det ju mycket korta strömuttag som dessa drar, men det kanske råkade bli sån timning på drivkretsarna att alla råkade slå om exakt samtidigt vilket krävde sin ström, som inte fanns
Men det gör nog inget för dig när jag tänker efter. Det var bara problem för mig när jag hade hundratals volt i dc-ledet. När jag hade 18V hände ingenting. Har du ingen felutågng på dina drivkretsar som indikerar lågspänning?
Jo det har du rätt i, den stänger av sig självt vid 9V.
Testade DC-DC omvandlaren nu & den tyar med 1,4A innan spänningen sjunker under 10V. Så då kan man nog stryka den felkällan också.