Ja det var en liten sur olycka.
Jag måste berömma
swech här på forumet för rekordsnabb service. Jag beställde en ny LCD därifrån på lördagskvällen & Idag måndag strax efter middagstid låg paketet i brevlådan. Så nu är det bara några kretsar från långsammare Elfa som jag väntar på.
Icecap: Utan tvekan ska du titta åt LiFePo4 batterier. Dom väger ju bara en 3e del av bly ackarna, & lovar klara minst 2000 laddcykler, till skillnad mot blyklumparna som börjar ge upp efter 100 totala urladdningar. Så i längden blir det faktiskt billigare!.
Thorped. Länk på fler personer/ byggen som haft strul med dessa celler?.
I mitt fall är det ju bara 1 cell som var död när den anlände. Dom andra 2 som jag senare fick liv i. Kan ju mycket väl berott på en naturlig nedgång, då dom legat oladdade i 1,5år. Det står ju faktiskt på sina ställen att man bör kolla laddningen varannan månad, oavsett om dom är i bruk eller inte.
Å så var det dags för dagens ögongodis.
Stort tack till
Stefan, som slutförde tillverkningen av transmissionen, det ser kanon bra ut!

.
Nu återstår det att liva upp elektroniken igen efter branden, & att tillverka remspännare till vardera rem.
Så om resten flyter på obehindrat så bör det lukta bränt gummi inom 48h.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.