Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Det kostar att ligga på topp... 8)

Skämt å sido, jag tänkte att man kunde kosta på sig den enklaste även om den med display var grymt läcker... Den enklaste får man för ca: 700:- hos Dustin och beställer man för över 500:- ingår ju som bekant frakten.

/PeterH
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Så först sitter du här och tjatar om en display sen är du för snål för att betala för det :roll: :D :wink:
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jo, så är det nog... :lol: En färdig lösning är nog inte att tänka på men det är klart, om någon med bättre programmeringskunskaper än jag hjälper till med kodning så kan jag nog tänka mig en OLED-display till lillasyster...

/PeterH
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

Om det finns en låda med den hårdvara som behövs inuti tror jag att många är redo att hjälpa till med programmeringen. Jag bidrar gärna med lite fulkod! :-) Jag hjälper iof gärna till med hårdvaran (läs ideér till hårdvaran) också. Problemet är väl bara att "få ihop" en hel snygg lösning. Men det kanske går att fräsa en cool ratt till en pulsgivare. Plus en ring plexi under den så man kan applicera LED-belysning! ja, nåt sånt..

Fractronics har ju hyfsat häftiga OLEDs:

Bild
Bild
även fyraraders
Bild
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag har PM:at Fagge för att kolla om han kan tänka sig att var med som stöd under denna utveckling. Fagges låda blev ju bra och om det är möjligt att lägga till en display (något vi bör kolla först) så kan vi ju köra på samma modell, annars letar vi upp en passade låda storleksmässigt och prismässigt och börjar skissa på lösningar...

Det kan tänkas att just detta projekt läggs lite på is eftersom det skulle underlätta mycket om man hade "lillasyster" för att fräsa prototypkort till jog/shuttle kontrollen :D

/PeterH

PS. har Fractronics alla möjliga färger på sina displayer? Vet du vilken prisklass dom ligger, 4-raders displayen var ju smutt...
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

Dom har lite olika färger.. men inte alla möjliga färger :)
ta en titt vetja http://www.fractronics.com
Sedan finns det ju givetvis andra leverantörer om man inte gillar utbudet.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Enligt utsaga kan man koppla en Pulsgivare direkt på parallellporten, som sen kan användas i Mach3. Alltså utan några andra komponenter. Ska se om man inte kan fixa till nåt på nya kontrollerkortet.

Han som ev. skulle hälsa på mig i morron förmiddag, kom idag redan. Så jag kan komma lite tidigare i morron, iaf lite före lunch, efter att dom värsta köerna har släppt.

Vad tycker ni om en liten handpenning före den stora betalningen sker?
Det blir massa tusen att ligga ute med, så kanske 500-1000:- kan vara nåt, eller vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jag har inga problem med att lägga en femhundring i handen på dig i morgon om det behövs!

En tusing går nog bra det också om jag kommer ihåg att plocka ut mera pengar i närmaste bankomat så jag har kvar att köpa för hos smoothis också :)
Senast redigerad av Meduza 19 juni 2007, 18:17:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

1000-lapp är lugnt för mig.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Det är lugnt. Har ett par femhundringar på mig som jag inte vet var jag ska göra av... :lol:
Men det där med lunchtid sket sig. Vi ska jobba i Blackeberg imorrn. Lite fel sida om stan för att bränna iväg på lunchen... :P
Så det blir tvunget med eftermiddagen för min del iaf.
Hur länge kan folk tänkas stanna?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det var inte så mycket när det gällde 5 maskiner. Kanske inte så enormt när det var 10 heller, men nu när det är 32 st, då blir värdet 112500:-
Jag måste nog ligga ute med iaf hälften, kanske lite mera, pga att det tar tid att göra byxsatserna, och att få in pengarna. Svårt att beställa exact i tid, och många får man inte kredit hos, tex Biltema å liknande.

Jag stannar nog en bra stund, och Mich.-gubben skulle väl iväg halvåtta eller nåt sånt. Bara jag får lite mat ibland så går det bra dygnet runt.
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Jag kan betala allt nu om det är så. Så "bara" 500-1000 är hel lugnt.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Lägger gärna handpenning. Kan ju vara ett sätt att rensa om någon "bara snackar" också.

Kan dock inte ge i handen men bankkonto eller bankgiro går bra vilket du önskar bara att ange i PM eller tråden.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Tackar, tar med beställningslistan i morron, så snackar vi först om det där, sen skriver jag här vad vi kom fram till.
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Detsamma, lägger gärna handpenning, har inte så mycket annat att erbjuda än lite stålar vad gäller lillsyrran tyvärr.
Precis som V-G skrev, mucho bra...
Skriv svar