Dina mini-projekt!
- Electricguy
Re: Dina mini-projekt!
ronnylov, Jajamen!
kankki, Det går en tunn tråd längst cellen på baksidan. Ingen jättesnygg lösning, men det fungerar!
Det är väl iofs nu som jag ska peta ihop nåt om att den endast behöver en positiv pol, och att jordreferensen kommer ur det krökta rummet och den get 60% tillbaka till batteriet så man får fri energi.. Eller nåt

kankki, Det går en tunn tråd längst cellen på baksidan. Ingen jättesnygg lösning, men det fungerar!

Det är väl iofs nu som jag ska peta ihop nåt om att den endast behöver en positiv pol, och att jordreferensen kommer ur det krökta rummet och den get 60% tillbaka till batteriet så man får fri energi.. Eller nåt

Re: Sv: Dina mini-projekt!
Kanske man kunde ha en liten nål inuti som petar genom klisterlappen? Höljet är väl negativt? Eller kanske inte..Electricguy skrev:ronnylov, Jajamen!![]()
kankki, Det går en tunn tråd längst cellen på baksidan. Ingen jättesnygg lösning, men det fungerar!![]()
Alkaliska batterier brukar ha "bägaren" som pluspol. Jag hade en sån där MagLite för ett AA batteri där blecket från minuspolen hade nött igenom plasten som är runt utanpå batteriet. Det blev duktigt varmt i fickan.
Så dom få gånger jag har en ficklampa med glödlampa som ljuskälla så polvänder jag batteriet numer...
Så dom få gånger jag har en ficklampa med glödlampa som ljuskälla så polvänder jag batteriet numer...
- Electricguy
Jo tyvärr så är det ju så. En annan grej man kunde göra är ju att lyfta på tejpen på cellen, lägga in en remsa med tunn tejp, lägga en kardel från en kopplingstråd där och fälla tillbaka tejpen. Och sen löda kardelen på botten av cellen. Om man nu känner för att göra det.. 

- Electricguy
Ja kanske det.. hmm..
En till liten pryl..
I form av en Amiga A1000...
AA batteri för skala.

Här belyst av tidigare bygga lilla lampa.

En till liten pryl..
I form av en Amiga A1000...

AA batteri för skala.

Här belyst av tidigare bygga lilla lampa.

Gjorde en liten "löd rök bortblåsare"... av en kylfläkt till ett gammalt grafikkort.. drivs med 5v via USB
Tog inga bilder.. men blev ett videoklipp till hemsidan
direkt länk till youtube klippet:
http://youtu.be/L9XmYXTYWZM?list=UU3gzJ ... yf9Icxp4EA

Tog inga bilder.. men blev ett videoklipp till hemsidan

direkt länk till youtube klippet:
http://youtu.be/L9XmYXTYWZM?list=UU3gzJ ... yf9Icxp4EA

Jag hittade en 1.8 tums skärm som jag köpte i våras och sedan tydligen glömt bort. Nu när jag hittade den igen tyckte jag det skulle vara kul att testa den. Jag fick igång den och det slutade med ett litet Breakout spel.
En video hittar du här.
En video hittar du här.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Snyggt JonasJ! Spelet såg ut att funka bra.
Ett tips är att försöka undvika att filma på högkant.
Bättre utnyttja hela bredden på YouTube än bara en smal remsa i mitten.
Ett tips är att försöka undvika att filma på högkant.
Bättre utnyttja hela bredden på YouTube än bara en smal remsa i mitten.
"You're NOT SHOOTING THAT RIGHT, DUMMY!"
Monterade in LED i dörrarna på bilen så man ser om det ligger hundskit utanför när man ska kliva ur.

Monterade in LED i dörrarna på bilen så man ser om det ligger hundskit utanför när man ska kliva ur.
Haha, jo jag vet jag filmade fel men jag orkade inte filma om allt igen. Men jag lyckades iallafall rotera filmen rätt!
Gjorde en liten hållare till en mätklocka för att kunna använda den att mäta offseten till arbetsstycket i fräsen.
Tanken är att tillverka en lite mindre och smidigare TTS hållare till den också.
/Lasse
Tanken är att tillverka en lite mindre och smidigare TTS hållare till den också.
/Lasse
Testar en ir plugg från asien. Med kontakt som passar direkt i 3.5mm hörlursuttag. Men den verkar inte funka. Jag har testat med ljusmikrofonen och filmat den, ingen reaktion
. Har även ohm mätt den, inget utslag
. Den är i första hand avsedd som fjärrkontroll för tv m.m. Kanske skickar jag för låg frekvens.