Jag gjorde fel flera gånger och svor högt över vilken klåpare jag är men på slutet fick jag lite fason på grejerna.
Nästan alla reglage är nu märkta med sina positioner och håldimensioner (dimension bakom panel tillkommer naturligtvis, och det är där jag oroar mig).
Ser ut att funka, dock kvarstår transistorsocklarna där TO3 inte är så svår men TO220/TO92 är värre för de består av hylslister som inte är lika enkelt att "cadda" in i ritningen, TO3-sockeln innebär dessutom ett par extra symmetrilinjer men det tror jag mig klara även om det kladdar ner hela ritningen, tänk Er att man har två symmetrilinjer i x-led för alla andra reglage men sen tillkommer udda symmetrilinjer för TO3, hela mm-schemat blir då alldeles kladdigt samtidigt som dessa två nya symmetrilinjer som går rätt igenom hela ritningen BARA gäller TO3-sockeln, är Ni med på vad jag menar?
Värst är dock TO220/92 för dessa hylslister måste monteras på en bit veroboard och sedan presenteras i var sin rektangulär slot vilket samtidigt är en ytterligare komplikation för KTT då man inte gärna kan borra för dessa typ 1cm långa stiftlister utan man måste såga ut slots ur panelen.
MVH/Roger
PS
Jag har förlängt mitten med ett blyertsstreck för att markera uppdelningen front/bakstycke grejen är bara att jag hade lite bråttom så jag gjorde så att bakstyckets reglage-avstånd hade samma cc som fronten men det är ju inte sant