MVH/Roger
PS
Alla har fått apparatfötter mest för att kunna lackas utan att tidningen fastnar.
Spray färg borde väl underlätta?rogerk8 skrev:Tycker du att jag skall måla dom blåa?
En viss nyans av blå är faktiskt min favoritfärg (närmar sig lila och kan kanske kallas kobolt-blå).
Men jag har som sagt planer på båtfernissa även det nog finns få människor som gillar furu mer än jag
Fast jag har större problem än färgval, hur jag ska få till panelborrningen och märkningen överstiger min fattningsförmåga!
För att inte tala om hur jag skall få till all kabeldragning korrekt
MVH/Roger
Autodesk har lyssnat på dig, i Version 9 finns nu en ny funktion för att snabbt och med viss inbyggd intelligens snygga till värdenas och namnens placering:rogerk8 skrev:Fast nu undrar jag mest hur jag skall kunna flytta texten i schemat för om jag inte kan se komponentnamnen där så är mitt arbete hittills meningslöst.
Men jag skall tacksamt leta efter funktionen "explode"
MVH/Roger
PS
Jag ser tydligt hur Eagle har grötat ihop även schemat, om du t.ex tittar på Q2 Q3 så ligger dom direkt fel i förhållande till "placeringen" och det enda sättet att fatta detta är att titta på typen (för ena trissan är NPN och andra trissan är PNP) man kan naturligtvis använda "ögat" för detta också men när man printat ut schemat... Dom enda riktiga problemen jag nu ser är hur flertalet TP har grötats ihop, diskreta komponenter ser jag annars inga problem med vad gäller schemat men TP måste jag göra nåt åt, frågan är hur? Jag tycker Eagle har arrangerat alla TP ganska bra ändå för det är inte så mycket space. Ser nu att jag kanske inte behöver göra nåt åt TP för även om det då blir lite chansartat så verkar dom vara närmast aktuell pinne om man säger fast visst hade det varit roligt att lära sig hur man flyttar komponentnummer