Borre skrev:Det är ingen skillnad i pris mellan ett och tvålagerskort, det är bara enklare att tillverka enlagers själv.
Okej, det låter bra.
Om man tänker lite högt: Jag tar alltid fram svart-vita enlagers-layouter till mina projekt.
Dessa svart-vita layouter skippar topp-lagret och gör det möjligt att köra fotoresist som produktionsmetod.
En liten förutsättning är (nästan, åtminstone) att topp-byglarna alltid går utanför komponent.
Dessutom bör dom vara av en längd som absolut inte understiger motstånd i Japan-montage samtidigt som dom i princip kan få vara hur långa som helst.
Om man dessutom gör topp-byglar antingen horisontella eller vertikala är det relativt lätt att se vart byglarna går.
Men när jag ser detta kort där alla byglingar gjorts mha (liggande) motstånd så blir jag lite extra kär.
Lite för att topp och botten även har olika färg (samtidigt som jag inte kommer överge denna leverantör).
Jag vill ha det såhär så jag kommer göra om alla mina konstruktioner så att de blir "motståndsbyglat" enlagers.
Sen, om nån ids lära mig, eller om jag på nåt osannolikt sätt skulle lyckats bli att fatta själv, ska jag också kladda dit mina benämningar på "produkterna", som MadModder ovan så tacksamt tipsat mig om.
MVH/Roger
PS
Såg förresten en youtubevideo som SM6XUN nyligen och så tacksamt tipsade mig om och som handlade om hur man skapar jordplan mha Eagle, mycket intressant men i mina ögon bara för HF och lågnivåsignaler (där jag med all sannolikhet ändå kommer köra luftbyggda rör med undantag av min mikrofonförstärkare för mätning av högtalare, KMA).