@Madmodder
Haha, intressant val. Kanske man skulle klä in den i någon slags päls så har man ett litet morrande monster under bänken.

Subbpåklädning får nog bli ett senare projekt, dock. Har så jädrans många projekt i luften nu
@Gunne
Den fräser nog inom en månad, skulle jag säga. Att ha den att röra på sig är inte så många dagar bort, att få den klar att köra koder kan ta lite längre. Men ekhörnen blir ju ett bra första projekt

(om de inte är redan ordnade från annat håll) Som sagt vi har lite många grejer på gång nu så man har inte haft riktigt 100% tid med fräsen.
--
Lasern in action

Jag tyckte det såg coolt ut med flamman.
Dessa slags skyltar blir mycket effektivare att köra i fräsen. Inte går det snabbt när man graverar 0,05mm åt gången. Men det blir skarpa hörn!
DSC_0054 copy.JPG
DSC_0062 copy.JPG
Så här löste jag seriemotstånden. Orkade inte börja löda, så jag tog bort "plastkåpan" från ändhylsorna och vipps har man en crimpbar skarv-grej. Kändes stadigt i alla fall. Sedan lite krympslang på.
DSC_0050 copy.JPG
Framsteg!! Kopplade också i +/-10V till servodrivarna samt spindelhastighet. Också gränslägesbrytarna, tyvärr har KAnalog lite bristande digitala ingångar så jag kopplade ihop + och - brytarna på var axel.
Ser inga egentliga fördelar med att ha dem separat. När Mach3 säger "Limit switch triggered" så är det väl bara att vända huvet mot fräsen och se vilket håll man ska jogga tillbaks.
Det blev fult med de sneda encoderkablarna. Jag hade kapat dem för kort...

Hade ju planerat för att behöva använda single-ended -> differential kretskorten. Notera att mycket på bilden ännu är temporärt, det ska nog uppsnyggas ännu
DSC_0066 copy.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.