Konstigt att den lurvige kvalitetsinspektören inte har snott en lårben för att gnaga på ...
Den här tråden bekräftar verkligen att "en bild säger mer än tusen ord". Och bilderna är så talande och inte sällan fulla med humor - speciellt kvalitetsinspektören med sin känsliga näsa ... jag menar NOS.
Att bygga en amatörradiostation
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Att bygga en amatörradiostation
Det ser man ju att kvalitetsinspektörn redan har många bollar i luften.
Re: Att bygga en amatörradiostation

Blev ett inköp av en kraftig skrottunna på auktion

Vedbacken

Det är fantastiskt att få bo så här. Man kan bara gå ut på lunchen de dagar man jobbar hemifrån ut i skogen och gå fritt

Hade problem att få igenom kabel genom ett rör jag grävt ner vid dräneringen så nu blev jag less och eftersom jag har H3an än så grävde jag ner en ny slang

Jag har ju ett litet stasch att ta av

Nu är det 110 slang istället för 50mm också.

Anna jobbar på bra med klyvningen!

Lite vindfällor

Fästen till traversen, behöver fler av den nedre delen så jag kan montera den mot varje takstol.

Planerar till

En kommande familjemedlem som anländer om 6 dagar

Tur man märker det pyser om däcket när man är hos han med grejor

Jag och en polare åkte och hjälpe en som köpt en rejäl grävare att få igång den. Visade sig att han glömt fylla olja vilket stod stort på en lapp

UV-skyddat all slang

Behöver göra lite underhåll på mammas vedklyv och även traktorgrävaren

Argh, beställt fel adaptrar

Tur man har svarv

Sorterar in lite kopplingar

Hållare för 6-2 ventiler

Blev inte så vackert när jag försökte bocka till nuvarande rören, men det får duga

Jag kopplar så att jag kan köra antingen "knäcken/gräveleganten" eller växla om den så jag får en fjärde funktion. Kommer sitta en 6-2 ventil till som kopplar mellan skoplås och 3e funktion.

Fick lite fler lådor från där jag jobbar just nu

Så går det när man svetsar för nära tummen

Behövde 1/4" vinklar så åkte till GTL och de hade givetvis.

Kopplat in, ser skitbra ut

Gamla slangarna som var 3/16"

Men givetvis passar det inte när jag försöker sätta ihop det, den bygger för mycket på höjden.

Men en granne sa ta bort kontramuttern vilket jag gjorde

Voila!

Den här lillgangstern har nu lärt sig att få fast FYRA bollar i munnen samtidigt!

Två nya trofeer till hyllan

Fynden från skåpet, helt nya grejor

Lilltjejen, hon är en helsyster åt Thor. Vi får hålla isär dom när hon löper så det inte blir inavel...fast med tanke på att man bor i Burträsk i Skellefteå trakten så kanske det inte har så stor betydelse.

Saknar givetvis lite kopplingar, så fick beställa.

Hejdå grävmaskinen

Tokolou heter hon

Häftigt med en valp till, hoppas de blir bästa kompisar
Önskar jag hade en svarv, har ingen plats för det för tillfället, men hade varit skoj.. Kunna svarva till sina egna kopplingar! Saknar en koppling för högtryckstvätten så jag skulle kunna använda en "nyare" koppling för alla delar, men får köra två olika pistoler beroende på vad för tillbehör man vill köra.. så det fungerar åtminstone, men hade varit skoj att svarvat fram en egen koppling alla tillbehör fungerade till en pistol istället
Oljan du köpte, läste ju bara först "mammas vedklyv" och då tänkte jag..
det var en väldans massa olja för en vedklyv
sen såg jag att det var för traktorn också..
Skönt att Thor jobbar hemifrån så du kan ut och gå i skogen på dagarna också
Massa skoj projekt, tack för ännu en underbar uppdatering!

Önskar jag hade en svarv, har ingen plats för det för tillfället, men hade varit skoj.. Kunna svarva till sina egna kopplingar! Saknar en koppling för högtryckstvätten så jag skulle kunna använda en "nyare" koppling för alla delar, men får köra två olika pistoler beroende på vad för tillbehör man vill köra.. så det fungerar åtminstone, men hade varit skoj att svarvat fram en egen koppling alla tillbehör fungerade till en pistol istället

Oljan du köpte, läste ju bara först "mammas vedklyv" och då tänkte jag..

Skönt att Thor jobbar hemifrån så du kan ut och gå i skogen på dagarna också

Massa skoj projekt, tack för ännu en underbar uppdatering!