Tufft! Gjorde något liknande för några år sedan. Men det var med en enkortsdator som körde Linux, en accesspunkt, och en nätverkskamera. Det hela styrdes från ett halv-Ajax webinterface via CGI-skript.gOry skrev:...
Mjukvaran är gjord i vb än så länge webcamstreaming får man köra separat i webläsaren tanken är att allt ska bli webbaserad frågan är bara hur
Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag startade ett projekt som hittills bara blivit en bockad plåt och ett litet justerbart nätaggregat. Tanken är att det ska innehålla en labbplatta och tre nätaggregat (+/- 12V och reglarbart upp till 24V).
Jag beställde även två små panelmetrar från DX bara för att upptäcka att de av någon grumlig orsak har matningsspänningensintaget och mätspänningsintaget hopkopplade, vilket innebär att de bara mäter spänningar över 7V!!!!
Alltså är det till att plocka fram bandsåg och hitta var jag ska kapa. Hett tips är att dioden närmast bakom kontakten skickar spänningen på regulatorn (78M05) och till DVM-kretsen skickas den via något/några av de följande motstånden.
Mini-miniprojektet blir att ringa ut ledningarna här.

Undersida - inget här.

Jag beställde även två små panelmetrar från DX bara för att upptäcka att de av någon grumlig orsak har matningsspänningensintaget och mätspänningsintaget hopkopplade, vilket innebär att de bara mäter spänningar över 7V!!!!

Mini-miniprojektet blir att ringa ut ledningarna här.

Undersida - inget här.

- Electricguy
Plasma högtalare!
Blev även ett test att ta emot strålningen med radio, vilket lyckades!

Hmm, ble visst en å annan bild....
Sambon ville ha en tocken däringa snöborste för skor, en sådan man skrapar av sig
på innan man går inomhus. Går ju alltid att köpa men så mycket skojigare & billigare att göra själv.
Köpte två stycken piassavaborstar på coop a´ 29:-/st. Resten av materialet fanns i skrotlådor och andra
bra att ha gömmor i verkstaden.
Lite bilder.
Kapade isär en av borstarna i lilla bandsågen. Vinkelskruvstycke är fina fisken att ha.
Hmmm, så här går det när man glömmer att öppna ventilen till gasen.
Sådär, aningens bättrare.
Ramen ihop-svetsad och slipad.
Fann på lite rör oxå som får utgöra handtaget, bocka till lite snyggt bara.
Provmontage, ser rätt ok ut så långt.
Gjorde ett par fäst-öron av vinkeljärn och skruvade fast borstarna.
Sådär ja...
Bidde 4st små tassar oxå.
Isär med bråten och på med lite färg.
Handtaget fick bli grått, det fick bli ett par brickor/lock på handtaget för att skit och snö inte skall komma ner i fyrkantsrören.
Så blev den till slut i sin rätta miljö, funkar fint och sambon är nöjd. 
Ska bara fixa ett par ändpluggar till fyrkantsrören som grädde på moset.
/ Tompa

Sambon ville ha en tocken däringa snöborste för skor, en sådan man skrapar av sig
på innan man går inomhus. Går ju alltid att köpa men så mycket skojigare & billigare att göra själv.
Köpte två stycken piassavaborstar på coop a´ 29:-/st. Resten av materialet fanns i skrotlådor och andra
bra att ha gömmor i verkstaden.

Lite bilder.
Kapade isär en av borstarna i lilla bandsågen. Vinkelskruvstycke är fina fisken att ha.

Bidde 4st små tassar oxå.

Ska bara fixa ett par ändpluggar till fyrkantsrören som grädde på moset.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Visst, vi ser att du byggt ihop det, men sista bilden måste vara på en köpt kopia!! 
Haha.. nae men det var snyggt, hade du bara visat sista bilden så hade åtminstone jag trott att det var en köpt variant!

Haha.. nae men det var snyggt, hade du bara visat sista bilden så hade åtminstone jag trott att det var en köpt variant!

pluspoäng för kommentar från JeriRifakungen skrev:Plasma högtalare!![]()

- DarkSilver
@ tompa74,
Mini projekt skulle jag nog inte kalla det där monstret, men snyggt blev det i alla fall
Mini projekt skulle jag nog inte kalla det där monstret, men snyggt blev det i alla fall

- Electricguy
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag har en beskrivning på plasmahögtalare där plasmat framställs med en bunsenbrännare. Ska se om jag har det inlagt på datorn någonstans.
Snyggt!!!, men något jag stör mig med dessa är att borstarna som tar sidorna på skorna alltid är för långt fram, så att den måste så en bit från väggen som de oftast inte gör.tompa74 skrev:Hmm, ble visst en å annan bild....![]()
bra att ha gömmor i verkstaden.![]()
Lite bilder.
Handtaget fick bli grått, det fick bli ett par brickor/lock på handtaget för att skit och snö inte skall komma ner i fyrkantsrören. Så blev den till slut i sin rätta miljö, funkar fint och sambon är nöjd.
Ska bara fixa ett par ändpluggar till fyrkantsrören som grädde på moset./ Tompa
Byggde ihop ett litet labbkort. Kan blinka med en lysdiod. Man sätter fast kortet som ett batteri direkt i batterilådan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
toffie: De som finns att köpa är lite klena tycker ja. Lite mer skrot på min variant.
Darksilver: Nja, så mini kanske den inte blev men det tog iaf mini-tid att göra den.
gOry: Jaa, det håller jag med om, kanske blir en version 2, med motor då såklart.
Tack för kommentarerna.
/ Tompa

Darksilver: Nja, så mini kanske den inte blev men det tog iaf mini-tid att göra den.

gOry: Jaa, det håller jag med om, kanske blir en version 2, med motor då såklart.

Tack för kommentarerna.
/ Tompa
Här är ett av mina små projekt
de är en liten radiostyrd (robbot) men jag ska sätta ett till hjul fram iställe för järnbiten
Den låter lite illa men de ska ficksas motorn i servot är ganska slut så den ska bytas:D
jag har moddat två 8grams E-sky servo så dom snurar 360 grader och de fungerar bra lampan fram är inte inkoplad än:D
LÄNKEN TILL FILMEN

de är en liten radiostyrd (robbot) men jag ska sätta ett till hjul fram iställe för järnbiten

Den låter lite illa men de ska ficksas motorn i servot är ganska slut så den ska bytas:D
jag har moddat två 8grams E-sky servo så dom snurar 360 grader och de fungerar bra lampan fram är inte inkoplad än:D
LÄNKEN TILL FILMEN
- Electricguy